مشاوره آنلاین
مشاوره آنلاین
En
02122367958

آلاچیق چادری طره ای مجتمع تجاری ستاره آرمان -مشهد

آلاچیق چادری طره ای
امتیاز دهید

جدول مشخصات آلاچیق چادری طره ای مجتمع تجاری ستاره آرمان -مشهد

سال اجرا  1394
جنس لایه پارچه: ۹۰۰gr/m2/الیاف: پلی استر/ رویه:PVC / روکش محافظ:PVDF
مساحت  135 مترمربع
کارفرما مجتمع ستاره آرمان توس
طراحی و معماری گروه فنی و مهندسی شرکت آسمانه

 

هدف از ساخت سازه چادری:

آلاچیق چادری طره ای بعنوان یک سایبان مدرن و زیبا و البته سبک در طراحی تراس مجتمع تجاری ستاره آرمان مطرح بوده است. پوشش محدوده کافی شاپ و رستوران مجتمع ستاره آرمان توس بمنظور استفاده ازفضای باز تراس مورد نظر بوده است که علاوه بر ایجاد سایه از ریزش باران به تراس جلوگیری کند. یکی از دلایلی که بسیاری از مسافران و میهمانان حرم رضوی، هتل آرمان را انتخاب میکنند، باغ بام خاص آن است. هتل آرمان دو باغ بام و یا همان روف گاردن دارد. باغ بامی که در طبقه دوم هتل قرار گرفته و آلاچیق‌هایی مدرن دارد و باغ بامی که صرفاً بدلیل زیبایی ساخته شده و مسافرین نمی‌توانند در آن تردد کنند. .باغ بام طبقه دوم در مجاورت رستوران‌ها و کافی شاپ قرار گرفته است. این باغ بام دید مستقیم به حرم مطهر رضوی را دارد.

قابل ذکر است تیم فنی و مهندسی آسمانه مفتخر است که رضایت مسافرین این مجموعه سهم قابل توجهی دارد و اجرای چند سازه چادری نشان از رضایت کارفرمای این پروژه است.

پیشنهاد میشود سازه های چادری مجتمع تجاری آرمان را مشاهده کنید

سازه چادری در طرحهای مختلفی قابل ارائه میباشند که سازه پارچه ای مخروطی از پیش طراحی شده با توجه به صرفه اقتصادی و نداشتن الزامات معماری برای این پروژه برگزیده شد. البته این نوع از سایبانهای چادری به سازه هایی اطلاق میشود که طراحی، محاسبات و مهندسی آنها در سایزهای مختلف سازه چادری از قبل انجام شده و بر اساس درخواست مشتری، سازه چادری مورد نظر ساخته و در محل نصب میگردد.

سازه-پارچه-ای-مجتمع-تجاری-آرمان

 

مشخصات سازه های چادری:

سازه چادری مخروطی شکل از جمله اشکال و فرمهای اصلی آنتی کلاستیک سازه های چادری هستند که از بهینه ترین و پایدارترین فرم باربری دربین سایر فرمهای سازه های چادری میباشند.

گروه فنی ومهندسی شرکت آسمانه با ایجاد 15 آلاچیق چادری طره ای مخروطی 9 متری و با سطح مقطع مربع مساحتی بالغ بر 135 مترمربع را پوشش داد.

سیستم ساختار فولادی:

سازه چادری های مخروطی متصل به پایه کناری هم بصورت منفرد و هم بشکل‌ چند مخروطی یا مخروطهای معکوس بکار میرود. وزن آلاچیق چادری طره ای توسط چهار لوله فولادی که بهم متصل شده اند و به دستکی عمودی آویزان هستند تحمل میشود. کلیت این مجموعه در نهایت به دستکی شیب دار متصل میشود و بار را به ستون کناری ( اصلی ) انتقال میدهد.

سازه-های-پارچه-ای-مجتمع-تجاری-آرمان

 

سیستم هدایت آب باران:

فرم و شکل اصلی آلاچیق چادری طره ای بگونه‌­ای است که باعث هدایت آب به قسمت بیرون سیستم می­شود که به سیستم ریزشی مرسوم است.

سازه-های-چادری-پایه-کنار-مجتمع-تجاری-آرمان

 

رنگ سازه های چادری و فولادی:

در طراحی آلاچیق چادری طره ای تلاش شده است که رنگ سازه ها با نمای مجتمع آرمان توس که به رنگ طوسی است هماهنگی مطلوبی داشته باشد. لذا برای پارچه و سازه فلزی از رنگ سفید استفاده شده است. البته وجود 15 سازه یک شکل در یک راستا ریتم آنها را نشان و حس تناوب را به بیننده القا میکنند. پروفیلهای اصلی سازه چادری به رنگ سفید انتخاب شده است تا علاوه یر هماهنگی با محوطه به شادی و طراوت محیط  کافی شاپ کمک کنند.

سازه پارچه ای این پروژه بنابر درخواست کارفرما از پارچه 900 گرم بر مترمربع با الیاف پلی استر ورویه PVC باروکش محافظ PVDF  انتخاب شده است که محصول شرکت مهلر میباشد.

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

سازه چادری اجرا شده در مجتمع تجاری ستاره آرمان توس

سقف- چادری-کافی-شاپ-مجتمع-ستاره-آرمان-توس

سقف چادری کافی شاپ طرح پیاز مجتمع تجاری ستاره آرمان -مشهد

سازه-های-پارچه-ای-آلاچیق-پایه-وسط-هتل-آرمان

سازه چادری باغ بام مجتمع اقامتی ستاره آرمان – مشهد

02122367958
سلام
در واتس‌ اپ پاسخگوی شما هستیم