مشاوره آنلاین
مشاوره آنلاین
En
02122367958

آلاچیق چادری ساختمان مسکونی ناصر خسرو – مشهد

سازه چادری مسکونی ناصر خسرو
امتیاز دهید

جدول مشخصات آلاچیق چادری ساختمان مسکونی ناصر خسرو – مشهد

سال اجرا 1393
جنس لایه پارچه: 700gr/m2/الیاف: پلی استر/ رویه:PVC / روکش محافظ:PVDF
مساحت  16 مترمربع
کارفرما  جناب آقای
طراحی و معماری گروه فنی و مهندسی شرکت آسمانه

هدف از ساخت سازه چادری:

کارفرمای این پروژه جناب آقای … در سال 1393 درخواست ایجاد یک سازه چادری برای قسمت روف گاردن را به تیم فنی و مهندسی شرکت آسمانه ارائه دادند. باید توجه داشت که هدف از ایجاد چنین پوشش مدرنی ایجاد سایه و جلوگیری از ریزش برف و باران بوده است اما زیبایی و سبکی آلاچیق هم مدنظر بوده است.

اطلاعات فنی سازه پارچه ای:

برای طراحی سایبان‌ها تیم فنی و مهندسی شرکت آسمانه بر آن شد تا از فرم مخروطی بهره بگیرد؛ فرم مخروطی با قاعده مربع و متصل به ستونهای کناری از فرمهای از پیش طراحی شده هستند یعنی اینکه محاسبات سیستم فولادی انجام شده و بنابر درخواست مشتری برای ابعاد جدید ایجاد میشود. برشهای منظم پارچه که از زیر سقف برای افراد قابل رویت است زیبایی سازه غشایی را دوچندان میکند. در نهایت با ایجاد 1 عدد آلاچیق چادری 16 متر مربعی کار طراحی انجام شد.

سازه پارچه ای مسکونی ناصر خسرو

 

مشخصات ساختار فولادی:

استراکچر سایبان بدین صورت بود: برای قسمت تکیه‌گاهی چهار عدد ستون فولادی در چهار گوشه پلان مربعی ایجاد شد. این سازه توسط چهار لوله فولادی از سر ستونها به راس مخروط متصل شد.

نحوه جمع‌آوری نزولات جوی:

در طراحی آلاچیق چادری بعنوان سایبان؛ جمع‌آوری آب باران یکی از نکات بسیار مهم است. شیب ایجاد شده توسط پارچه باعث هدایت سریع آب به قسمت انتهایی میشود. بنابراین برای هدایت صحیح آب از نوارهای پلاستیکی استفاده میشود که آب را بقسمت فکهای کشنده هدایت میکند و از آنجایی که بصورت هوابند اجرا نشده است؛ بصورت ریزش ازگوشه‌ها طراحی میشود.

آلاچیق چادری مسکونی ناصر خسرو

 

مشخصات جنس و رنگ پارچه:

سازه کششی باید طوری طراحی شود تا بیشترین هارمونی را با محیط داشته باشد. رنگ سفید برای پارچه و استراکچر سازه غشایی روف گاردن انتخاب شد. جنس پارچه استفاده شده از نوع 900 گرم بر متر مربع میباشد که با الیاف پلی‌استر و رویه PVC تولید شده‌اند. این پارچه‌ها محصول شرکت مهلر آلمان بوده است و دارای  5 سال گارانتی میباشند.

شرکت آسمانه غشاء PVC سازه پارچه ای خود را از شرکت مهلر آلمان که قویترین تولید کننده پارچه های PVC میباشد تهیه میکند، این شرکت این نوع از پارچه های خود را 5 سال گارانتی مینماید، این به این معنی نیست که بعد از 5 سال، پارچه سازه کششی پوسیده یا خراب میشود، بلکه شرکت مهلر آلمان و به طبع آن، شرکت آسمانه ضمانت میکند تا پایان زمان گارانتی پارچه

رنگ، مقاومت کششی، مقاومت گسیختگی، استانداردهای حریق و … را حفظ کرده باشد و بر این اساس طول عمر مفید را میتوان 25 الی 30 سال تخمین زد .

 

ارسال نظر

02122367958
سلام
در واتس‌ اپ پاسخگوی شما هستیم