مشاوره آنلاین
مشاوره آنلاین
En
02122367958

سازه چادری رمپ پارکینگ مجتمع ولایت -مشهد

سازه چادری رمپ پارکینگ
امتیاز دهید

جدول مشخصات سازه چادری رمپ پارکینگ مجتمع ولایت -مشهد

سال اجرا  1391
جنس لایه پارچه: ۹۰۰gr/m2/الیاف: پلی استر/ رویه:PVC / روکش محافظ:PVDF
مساحت 180 مترمربع
کارفرما مرکز حوزه های علمیه کشور
طراحی و معماری گروه فنی و مهندسی شرکت آسمانه

 

هدف از ساخت سازه چادری:

بمنظور ایجاد پوششی برای فضای رمپ پارکینگ مجتمع ولایت؛ مرکز خدمات حوزه علمیه قم سفارش سازه چادری را در سال 1392 به گروه فنی و مهندسی شرکت آسمانه ارایه کرد. ویژگی خاص پروژه اجرای سازه پارچه ای بصورت 7 قوس بود. همچنین وجود حداقل اعضای فولادی در زیر سقف؛ نورپردازی خاص آن و آبروهای دکوراتیو از چالشهای تیم طراحی محسوب میشد.

سازه-های-پارچه-ای-رمپ-مجتمع-ولایت-هتل-کمال

 

مشخصات سازه غشایی:

سازه چادری رمپ پارکینگ به مساحت 180 مترمربع اجرا گردید. این سازه بنابر نظر کارفرما از نوع قوسی شکل (ARC) انتخاب شد و دارای طول 19.47متر میباشد. اختلاف ارتفاع بین دهانه اول وآخرین قوس 1.55 متر بود.

سازه-پارچه-ای-رمپ-مجتمع-ولایت-هتل-کمال

 

سیستم ساختار فولادی:

سازه چادری رمپ پارکینگ از هفت عدد تایل مسقف تشکیل گردیده که هر کدام از تایلها ابتدا بصورت کامل در کارگاه ساخته شده ودر طی چند ساعت کل سقف در محل فعلی نصب گردید.

سازه-چادری-رمپ-مجتمع-ولایت-هتل-کمال

 

سیستم هدایت آب باران:

فرم و شکل اصلی سازه چادری رمپ پارکینگ بگونه‌­ای است که باعث هدایت آب به قسمت بیرون سیستم می­شود. در قسمت گوشه‌ها جایی که سیستم به دیوارها متصل شده است،کانال هدایت آب تعبیه شده است که آب پس از جمع آوری از روی سطح پارچه، به داخل کانال رفته و از آنجا تخلیه می­شود. کانال هدایت آب همانند المان­های سازه پارچه ای در نظر گرفته شده اند و بگونه­ای طراحی شده تا از معرض دید پنهان باشد و قسمتی از استراکچر اصلی محسوب گردد. آب­روها از جنس ورق فولادی گالوانیزه ساخته شده­اند تا زنگ­زدگی در آنها کنترل شود. علاوه بر گالوانیزه بودن، این قطعات بوسیله رنگ آمیزی نیز در مقابل خطر زنگ زدگی محافظت می­شوند.

هتل کمال

 

رنگ سایبان چادری و فولادی:

بنای اصلی ساختمان مرکز خدمات حوزه علمیه قم از آجر سفال به رنگ کرم پوشیده شده است لذا برای هماهنگی هر چه بیشتر رنگ پارچه نیز کرم انتخاب شد. نورپردازی داخلی پارچه و برشهای منظم آن زیبایی سازه کششی را دو چندان کرده است.

پارچه 850 گرم بر مترمربع به رنگ کرم از الیاف پلی استر با رویه PVC و روکش محافظ PVDF انتخاب شده است که محصول شرکت فراری فرانسه میباشد.

ارسال نظر

سازه چادری مجتمع فرهنگی ولایت

سازه چادری مجتمع فرهنگی اقامتی ولایت (لایه بیرونی) – مشهد

سازه-چادری-اتاق-جلسات-هتل-کمال

سازه های چادری مجتمع فرهنگی ولایت (داخلی) – مشهد

سازه-چادری-محرابی-مجتمع-ولایت

سایبان چادری مجتمع فرهنگی ولایت – مشهد

سازه-پارچه-ای-پله-اسپیرال-هتل-کمال

سازه پارچه ای سقف پله اسپیرال – مشهد

02122367958
سلام
در واتس‌ اپ پاسخگوی شما هستیم