مشاوره آنلاین
مشاوره آنلاین
En
02122367958

سازه چادری مجتمع فرهنگی اقامتی ولایت (لایه بیرونی) – مشهد

سازه چادری مجتمع فرهنگی ولایت
5/5 - (2 امتیاز)

جدول مشخصات سازه چادری مجتمع فرهنگی اقامتی ولایت – مشهد

سال اجرا  1391
جنس لایه پارچه: ۹۰۰gr/m2/الیاف: پلی استر/ رویه:PVC / روکش محافظ:PVDF
مساحت  240 مترمربع
کارفرما مرکز حوزه های علمیه کشور
طراحی و معماری گروه فنی و مهندسی شرکت آسمانه

 

هدف از ساخت سازه چادری مجتمع فرهنگی ولایت:

مجتمع فرهنگی اقامتی ولایت در شهر مشهد مقدس و در مجاورت حرم مطهر امام رضا (ع) قرار دارد. در اولین طبقه این مجتمع بالکنی به مساحت تقریبی 220 مترمربع وجود دارد که تا پیش از تعریف کاربری جدید برای آن، بعنوان تراس استفاده میشده است.

در سال 1392 مدیریت مجموعه ولایت تصمیم به تغییر کاربری بالکن و استفاده از آن به عنوان سالن جلسات گرفتند. بدین منظور بایستی محل مورد نظر مسقف گردیده تا قابلیت استفاده در کاربری جدید را داشته باشد. احداث یک سقف دائمی و زیبا، ایجاد یک محیط هوابند و عایق در مقابل تبادل حرارتی و رطوبت از اهداف ایجاد سقف در این قسمت است.

درنهایت تیم فنی ومهندسی آسمانه یک سقف پارچه ای مخروطی شکل را برای این فضا طراحی نمود. باتوجه به رضایت کارفرما ازتجربه های دیگر سازه پارچه ای در همبن مجموعه نشان از کیفیت محصولات شرکت آسمانه دارد.

پیشنهاد میشود سازه های چادری مجتمع فرهنگی اقامتی ولایت را مشاهده کنید

 

هتل کمال

 

مشخصات سازه چادری مجتمع فرهنگی:

به دلیل اینکه سازه چادری مورد استفاده در این پروژه بایستی به عنوان عایق حرارتی عمل کند، سقف به صورت دو لایه مدلسازی و اجرا شد. هر دو لایه به فرم مخروطی هستند. لایه داخلی یک مخروط با نسبت ارتفاع کوتاه محسوب می­شود. سازه چادری داخلی در اطراف به دیواره ­های شیشه­‌ای دوجداره که در محیط بالکن اجرا شده ­اند ختم می­شود.

این لایه نقش اولین لایه هوابند کننده سالن را به عهده دارد. لایه خارجی، یک سازه چادری مخروطی شکل با ارتفاع بلندتر نسبت به لایه داخلی است. این لایه که از بیرون ساختمان قابل رویت است با ارتفاع بلند خود جلوه خاصی به نمای ساختمان می­بخشد

مجتمع فرهنگی اقامتی ولایت

 

برای هوابند کردن فضای بین دو لایه، از یک دیواره پارچه ای استفاده شده که به صورت عمود از لایه اول به لایه دوم رسیده است. هوای محبوس شده بین سازه های چادری داخل و خارج به خوبی نقش یک عایق حرارتی را بازی میکند چرا که در سالن جلسات با این مساحت، یکی از نکات بسیار مهم جلوگیری از اتلاف انرژی میباشد.

جنس پارچه های مورد استفاده در این سازه پارچه ای متفاوت می‌باشد. برای لایه بیرونی که در معرض شرایط جوی قرار دارد از پارچه gr/m2۹۰۰ به رنگ سفید ازالیاف پلی استربا رویهPVC  وروکش محافظ PVDFانتخاب شده است که دوام بیشتری در محیط دارد ومحصول شرکت Ferrari فرانسه می‌باشد.

سازه-های-چادری-اتاق-جلسات-مجتمع-ولایت

 

ساختار فولادی سازه چادری مجتمع فرهنگی :

ساختار فولادی سازه چادری مجتمع فرهنگی ولایت بصورت خاص طراحی و تولید شد چرا که بنا بر نظر کارفرما طراحی صورت گرفته برای این پروژه سازه چادری به نحوی است که تمام سیستم سازه فولادی و نگهدارنده سازه پارچه ای در فضای بین دو لایه پارچه قرار می­گیرد. این موضوع باعث می­شود که هیچ گونه سازه فلزی چه از فضای داخل سالن و چه از بیرون مجموعه قابل رویت نباشد. بیننده صرفاً سازه پارچه‌ای خالص را بدون هیچ گونه تداخل بصری با سازه های فولادی مشاهده می­کند.

دیتیل سازه غشایی مجتمع فرهنگی ولایت

 

سیستم هدایت آب باران سازه چادری مجتمع فرهنگی :

سیستم جمع آوری و دفع آب باران در این سازه چادری از نکات و ویژگی­های خاص این پروژه می­باشد. در این سازه بر روی لبه­ های پارچه از یک نوار لاستیکی به شکل T استفاده شده که نقش هدایت کننده آب باران را دارد. آب­های سطحی جمع آوری شده از سقف پارچه‌ای به سمت گوشه‌­ها هدایت می­شوند و در گوشه­‌ها خروجی آب تعبیه شده است که به وسیله لوله­‌های خرطومی، آب تخلیه می­شود.

 

ارسال نظر

سازه چادری اجرا شده در مجتمع ولایت

سازه-چادری-اتاق-جلسات-هتل-کمال

سازه های چادری مجتمع فرهنگی ولایت (داخلی) – مشهد

سازه چادری رمپ پارکینگ

سازه چادری رمپ پارکینگ مجتمع ولایت -مشهد

سازه-چادری-محرابی-مجتمع-ولایت

سایبان چادری مجتمع فرهنگی ولایت – مشهد

سازه-پارچه-ای-پله-اسپیرال-هتل-کمال

سازه پارچه ای سقف پله اسپیرال – مشهد

02122367958
سلام
در واتس‌ اپ پاسخگوی شما هستیم