مشاوره آنلاین
مشاوره آنلاین
En
02122367958

سازه پارچه ای سقف پله اسپیرال – مشهد

سازه-پارچه-ای-پله-اسپیرال-هتل-کمال
امتیاز دهید

جدول مشخصات سازه پارچه ای سقف پله اسپیرال – مشهد

سال اجرا 1392
جنس لایه پارچه: ۹۰۰gr/m2/الیاف: پلی استر/ رویه:PVC / روکش محافظ:PVDF
مساحت  35 مترمربع
کارفرما مرکز خدمات حوزه علمیه قم
طراحی و معماری جناب آقای مهندس صامتی

 

هدف از ساخت سازه  پارچه ای :

به منظور ایجاد پوششی هوابند شده برای فضای راه پله مجتمع ولایت مرکز خدمات حوزه علمیه قم سفارش سازه چادری را در سال 1392 به گروه فنی و مهندسی شرکت آسمانه ارایه کرد. طراحی و معماری سازه پارچه ای سقف پله زیر نظرجناب آقای مهندس صامتی بود که ویژگی خاص پروژه اجرای ترکیبی سازه چادری با دیواره های شیشه ای قوس دار محیط بیرونی و درزبندی کامل آنها بود.

مشخصات سازه های چادری:

سازه چادری مخروطی انتی کلاستیک راه پله با یک ستون مرکزی به مساحت 35 مترمربع اجرا گردید سازه چادری مخروطی متصل به پایه مرکزی، از متداول‌ترین و بهینه‌ترین حالت های سازه چادری است .برشهای پارچه که از زیر سازه به خوبی نمایان وبولد شده اند در هماهنگی با پله ها ی پیچ مجتمع تداعی کننده حس عروج هستند .

سیستم سازه فلزی و تکیه گاهی:

با ایجاد یک ستون اصلی در قسمت میانی پله پیچ بار سقف تحمل می شودوسقفی سبک وروشن که ازملزومات راه پله هست ایجادشد.

سیستم هدایت آب باران:

فرم و شکل اصلی سازه پارچه ای سقف پله به گونه‌­ای است که باعث هدایت آب به قسمت وسط سیستم می­شود. در قسمت میانی سازه­ کانال هدایت آب تعبیه شده است که آب پس از جمع آوری از روی سطح پارچه، به داخل کانال رفته و از آنجا تخلیه می­شود. کانال هدایت آب همانند المان­های سازه پارچه ای در نظر گرفته شده اند و به گونه­‌ای طراحی شده تا از معرض دید پنهان باشد و قسمتی از سازه اصلی محسوب گردد. آب­روها از جنس ورق فولادی گالوانیزه ساخته شده­اند تا زنگ­زدگی در آنها کنترل شود. علاوه بر گالوانیزه بودن، این قطعات به وسیله رنگ آمیزی نیز در مقابل خطر زنگ زدگی محافظت می­شوند.

رنگ سازه های چادری و فولادی:

هر چند بنای اصلی ساختمان مرکز خدمات حوزه از آجر سفال به رنگ کرم پوشیده شده است (قابل رویت از داخل راه پله )ورنگ راه پله ها که درتقابل با  سازه چادری هستندنیز کرم می باشداما رنگ پارچه سفیدانتخاب شد.لایت شدن محل برش پارچه به وسیله نوارهای کرم رنگ برزیبایی آن افزوده است. پارچه 900 گرم بر مترمربع به رنگ سفید ازالیاف پلی استربا رویه PVC   وروکش محافظ PVDFانتخاب شده است که محصول شرکت  ….می باشد.

 

 

 

 

ارسال نظر

سازه چادری اجرا شده در مجتمع ولایت

سازه چادری مجتمع فرهنگی ولایت

سازه چادری مجتمع فرهنگی اقامتی ولایت (لایه بیرونی) – مشهد

سازه-چادری-اتاق-جلسات-هتل-کمال

سازه های چادری مجتمع فرهنگی ولایت (داخلی) – مشهد

سازه چادری رمپ پارکینگ

سازه چادری رمپ پارکینگ مجتمع ولایت -مشهد

سازه-چادری-محرابی-مجتمع-ولایت

سایبان چادری مجتمع فرهنگی ولایت – مشهد

02122367958
سلام
در واتس‌ اپ پاسخگوی شما هستیم