مشاوره آنلاین
مشاوره آنلاین
En
02122367958

سازه های چادری مجتمع فرهنگی ولایت (داخلی) – مشهد

سازه-چادری-اتاق-جلسات-هتل-کمال
5/5 - (1 امتیاز)

جدول مشخصات سازه های چادری مجتمع فرهنگی ولایت  – مشهد

سال اجرا 1392
جنس لایه پارچه: ۹۰۰gr/m2/الیاف: پلی استر/ رویه:PVC / روکش محافظ:PVDF
مساحت 240 مترمربع
کارفرما مرکز حوزه های علمیه کشور
طراحی و معماری گروه فنی و مهندسی شرکت آسمانه

 

هدف از ساخت سازه های چادری مجتمع:

مجتمع فرهنگی اقامتی ولایت در شهر مشهد مقدس و در مجاورت حرم مطهر امام رضا (ع) قرار دارد. در اولین طبقه این مجتمع بالکنی به مساحت تقریبی 220 مترمربع وجود دارد که تا پیش از تعریف کاربری جدید برای آن، بعنوان تراس استفاده میشده است. در سال 1392 مدیریت مجموعه ولایت تصمیم به تغییر کاربری بالکن و استفاده از آن به عنوان سالن جلسات گرفتند. بدین منظور بایستی محل مورد نظر مسقف گردیده تا قابلیت استفاده در کاربری جدید را داشته باشد. احداث یک سقف دائمی و زیبا، ایجاد یک محیط هوابند و عایق در مقابل تبادل حرارتی و رطوبت از اهداف ایجاد سقف در این قسمت است.

در نهایت تیم فنی و مهندسی آسمانه سازه چادری مخروطی شکل را برای این فضا طراحی نمود. رضایت کارفرما از تجربه های دیگر سازه پارچه ای در همین مجموعه نشان از کیفیت محصولات شرکت آسمانه دارد و داشتن 5 پروژه در یک مجتمع نیز گویای همین مطلب است.

پیشنهاد میشود سازه های چادری مجتمع فرهنگی اقامتی ولایت را مشاهده کنید

سازه-پارچه-ای-اتاق-جلسات-هتل-کمال

 

مشخصات سازه های چادری مجتمع:

به دلیل اینکه سقف چادری بایستی به عنوان عایق حرارتی نیز مورد استفاده باشد، سقف به صورت دولایه مدلسازی و اجرا شده است. هر دو لایه به فرم مخروط هستند. سازه چادری داخلی در اطراف به دیواره ­های شیشه­ ای دوجداره که در محیط بالکن اجرا شده ­اند ختم می­شود. این لایه نقش اولین لایه هوابند کننده سالن را به عهده دارد. سازه چادری داخلی در اطراف به دیواره ­های شیشه­ ای دوجداره که در محیط بالکن اجرا شده ­اند ختم می­شود. در مخروط داخلی قطر راس مخروط در حدود 200 سانتیمتر می­باشد. این دهانه بزرگ دو مزیت را با خود به ارمغان می­آورد، اول اینکه می­تواند به عنوان یک دریچه بازدید به فضای مابین دو لایه عمل کند و دومین مزیت این است که یک فضای بسیار مناسب جهت آویز نمودن لوستر و سیستم روشنایی داخل فراهم می­شود .برای هوابند کردن فضای بین دو لایه، از یک دیواره پارچه ای استفاده شده که به صورت عمود از لایه اول به لایه دوم رسیده است. هوای محبوس شده بین سازه های چادری داخل و خارج به خوبی نقش یک عایق حرارتی را بازی میکند چراکه درسالن جلسات به این مساحت یکی ازنکات بسیار مهم جلوگیری ازاتلاف انرژی میباشد.

محل جوش پارچه که در جزئیات نقشه ها به دقت طراحی وترسیم شده است زیبای بصری زیادی را ایجاد میکند به طوری که بیننده خود را در فضای با عظمت احساس میکند. خطوطی طولانی با فواصل منظم که همگی به سمت یک نقطه مشترک (راس مخروط) حرکت میکنند. این خطوط درعین حرکت به سمت بالا صعود هم میکنند و حس عروج را به علما وفقهای این مجموعه میدهد.

سیستم ساختار فولادی:

سیستم ساختار فولادی سقف سالن اجتماعات بصورت خاص طراحی و تولید شد چراکه بنابر نظر کارفرما تمام سیستم سازه فولادی و نگهدارنده سقف پارچه ای در فضای بین دو لایه پارچه قرار می­گیرد. این موضوع باعث می­شود که هیچ گونه سازه فلزی چه از فضای داخل سالن و چه از بیرون مجموعه قابل رویت نباشد. بیننده صرفا سازه پارچه ای خالص را بدون هیچ گونه تداخل بصری با سازه های فولادی مشاهده می­کند.

رنگ سازه های چادری و فولادی:

برای لایه داخلی  سقف از پارچه کرم رنگ Precontraint 832 استفاده شده است .این پارچه  با مشخصات فنی gr/m2 ۹۰۰ ازالیاف پلی استربا رویه PVC   وروکش محافظ  PVDF است که محصول شرکت Ferrari فرانسه می‌باشد.

 

ارسال نظر

سازه چادری اجرا شده در مجتمع ولایت

سازه چادری مجتمع فرهنگی ولایت

سازه چادری مجتمع فرهنگی اقامتی ولایت (لایه بیرونی) – مشهد

سازه چادری رمپ پارکینگ

سازه چادری رمپ پارکینگ مجتمع ولایت -مشهد

سازه-چادری-محرابی-مجتمع-ولایت

سایبان چادری مجتمع فرهنگی ولایت – مشهد

سازه-پارچه-ای-پله-اسپیرال-هتل-کمال

سازه پارچه ای سقف پله اسپیرال – مشهد

02122367958
سلام
در واتس‌ اپ پاسخگوی شما هستیم