مشاوره آنلاین
مشاوره آنلاین
En
02122367958

سازه های چادری آلاچیق برج مسکونی آرمیتاژ – مشهد

سازه-چادری-برج-ارمیتاژ
امتیاز دهید

جدول مشخصات سازه های چادری آلاچیق برج مسکونی آرمیتاژ – مشهد

سال اجرا 1391
جنس لایه پارچه: ۹۰۰gr/m2/الیاف: پلی استر/ رویه:PVC / روکش محافظ:PVDF
مساحت  32 مترمربع
کارفرما جناب اقای مهندس پوررضایی
طراحی و معماری گروه فنی و مهندسی شرکت آسمانه

 

هدف از ساخت سازه چادری:

برای محوطه برج مسکونی آرمیتاژ به یک پوشش برای ایجاد سایه و محافظی در مقابل بارش باران و برف مورد نیاز بوده است. سازه چادری محوطه برج بایستی بگونه‌ای باشد که در مجاورت آب نما با فرم دایره‌ای آن هم هماهنگی داشته باشد. برای این منظور از سازه‌ پارچه‌ ای مخروطی استفاده شده است. این سازه­‌ها علاوه بر هدف خواسته شده بوسیله زیبایی ذاتی خود باعث ایجاد یک جلوه متفاوت در ساختمان میگردند.

وجود دو پروژه سازه چادری در برج مسکونی آرمیتاژ نشان از رضایت کارفرما میباشد.

سازه-های-چادری-برج-ارمیتاژ

 

مشخصات سازه های چادری:

بمنظور پوشش محوطه برج مسکونی از 3 عدد المان سازه چادری استفاده شده است. این المان­ها که با فرم مخروطی شکل ((Conic شاخته شده ­اند و قسمتی از محوطه برج را پوشش میدهند. در مجموع فضایی به مساحت 32 مترمربع به وسیله سازه‌ چادری پوشیده شده است. نکته قابل توجه در این پروژه این است که از یک سازه پارچه ای کششی بصورت مثلثی درفضای بین دو سازه چادری مخروطی استفاده شده است.

سازه-پارچه-ای-برج-ارمیتاژ

سیستم ساختار فولادی:

فرم و شکل اصلی سازه چادری مخروطی متصل به پایه کناری؛ یکی از بهینه‌ترین ساختارهای سازه چادری میباشد. برای ایجاد سازه‌ی زیر پارچه ؛چهار لوله فولادی در قسمت قاعده مخروط بهم متصل میشوند و سپس با استفاده از یک دستک عمودی این مجموعه به راس مخروط وصل میشود. وجه تمایز این سازه با سایر سازه‌های مشابه این بود که با گرفتن دو دستک از ستون به انتقال وزن سازه چادری کمک شد.

سیستم هدایت آب باران:

فرم و شکل اصلی سازه‌های چادری در این پروژه بگونه­ای است که باعث هدایت آب به سمت گوشه‌ها می­شود و سپس بصورت ریزشی از لبه میباشد.

سازه-های-پارچه-ای-برج-ارمیتاژ

 

رنگ سازه‌های چادری و فولادی:

در معماری اصلی ساختمان، نمای ساختمان مدرن آرمیتاژ بوسیله سنگ پوشیده شده است که خاکستری و سفید هستند. در طراحی سازه های چادری آلاچیق محوطه برج آرمیتاژ تلاش شده است که رنگ این سازه ها با ساختمان برج هماهنگی مطلوبی داشته باشد لذا برای پارچه و سازه فلزی از رنگ سفید استفاده شده است پارچه های مورد استفاده در این پروژه از نوع پارچه 850 گرم بر مترمربع با الیاف پلی‌استر و رویه PVC است که محصول شرکت فراری فرانسه می­باشد.

ارسال نظر

02122367958
سلام
در واتس‌ اپ پاسخگوی شما هستیم