مشاوره آنلاین
مشاوره آنلاین
En
02122367958

سازه چادری روف گاردن مسکونی – مشهد

سازه-چادری-روف-گاردن-مسکونی
امتیاز دهید

جدول مشخصات سازه چادری روف گاردن مسکونی – مشهد

سال اجرا  1393
جنس لایه پارچه: ۹۰۰gr/m2/الیاف: پلی استر/ رویه:PVC / روکش محافظ:PVDF
مساحت  28 مترمربع
کارفرما جناب آقای صدری
طراحی و معماری  شرکت فنی و مهندسی آسمانه

 

هدف از ساخت سازه‌ چادری:

سازه‌ چادری بعنوان یک سایبان مدرن و زیبا در فضای باز ویلاها و روف‌ گاردن‌ها مطرح بوده است. هدف از ساخت سازه‌ چادری روف گاردن مشهد این بود که بتوان علاوه بر اینکه برای ایجاد سایه قسمتی از روف گاردن را سرپوشیده کرده؛ و از فضای ایجاد شده در سطح بام، در هر زمان و شرایط جوی استفاده کنند.

مشخصات سازه‌ چادری:

سازه پارچه ای روف گاردن بنابر نظر کارفرما مبنی بر عدم استفاده از هیچ عضو فولادی در زیر سقف، تیم فنی و مهندسی آسمانه را بر آن داشت که از فرم مخروطی شکل سازه چادری استفاده کند. سازه چادری مخروطی از بهینه ترین و پایدارترین فرم باربری در بین سایر فرمهای سازه‌ چادری میباشد البته فرم سازه چادری مخروطی که با سطح مقطع مربع است جزء نمونه‌های ازپیش طراحی شده شرکت آسمانه میباشد.

سازه پارچه ای روف گاردن از فرم مخروط  با سطح مقطع دایره استفاده شد. چرا که قسمت نشیمن روف گاردن هم از فرم دایره‌ ای تبعیت دارد. بدینصورت که یک دایره کوچک در رأس مخروط و یک دایره متحدالمرکز با آن؛ در قاعده مخروط ایجاد شد. سپس پارچه بین این دو دایره فولادی قرار گرفت. قابل ذکر است که برشهای منظم و یک شکل پارچه بر جنبه بصری آن افزوده است. درنهایت باید گفت این پروژه به مساحت 28 مترمربع در سال 1393 اجرا شده است.

سازه-پارچه-ای-روف-گاردن-مسکونی

سیستم ساختار فولادی:

وزن اصلی سازه‌های چادری دراین مدل توسط یک رینگ فولادی تحمل و به محل ستونهای فولادی (چهار ستون جانبی) انتقال داده میشود. چهار لوله فولادی از یک طرف در راس مخروط و از یک طرف بر روی ستونهای فولادی قراردارند وبه این فرآیند کمک میکنند.

سیستم هدایت آب باران:

فرم و شکل اصلی سازه چادری روف گاردن بگونه‌­ای است که باعث هدایت آب به قسمت بیرون سیستم می­شود، که به سیستم ریزشی مرسوم است.

رنگ سازه‌های چادری و فولادی:

سازه چادری روف گاردن علاوه برجنبه کاربردی به زیبایی بصری هم کمک میکند. مصالح بکار رفته در بام این ساختمان از سنگهای کرم و قهوه‌‌ای بوده است وبنابر نظر کارفرما پارچه وپروفیل‌های اصلی سازه چادری به رنگ سفید انتخاب شده است. بدین منظور تضاد وتباین توسط رنگ و مصالح ایجادشد تا به ایجاد محیطی زیبا منتهی شود.
پارچه 900 گرم بر مترمربع ازالیاف پلی‌استربا رویه PVC  وروکش محافظ PVDF انتخاب شده است که محصول شرکت …. میباشد.

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

02122367958
سلام
در واتس‌ اپ پاسخگوی شما هستیم