مشاوره آنلاین
مشاوره آنلاین
En
02122367958

آلاچیق چادری پارک لواسان

آلاچیق چادری پارک
1/5 - (2 امتیاز)

جدول مشخصات آلاچیق چادری پارک لواسان

سال اجرا 1395
جنس لایه پارچه: 700gr/m2/الیاف: پلی استر/ رویه:PVC / روکش محافظ:PVDF
مساحت    مترمربع
کارفرما
طراحی و معماری گروه فنی و مهندسی شرکت آسمانه

 

لواسان منطقه ای ییلاقی بسیار زیبا در اطراف تهران است که امروزه آن را جزو بهترین و لوکس‌ترین مناطق اطراف تهران می‌شناسند. از آنجا ‌که این منطقه دارای آب ‌و هوای بسیار معتدل و دلپذیری است، ویلاهای مدرن و بسیار لوکسی در آن بنا شده است.

منطقه ییلاقی و سرسبز لواسان که شامل پارک جنگلی لواسانات و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی می‌شود، یکی از بهترین مقاصد تفریحی در تهران است که گردشگران زیادی از آن بازدید می‌کنند.

سازه های چادری آلاچیق پارک لواسون

 

تعریف آلاچیق:

آلاچیق‌ها مکان و سر پناه مناسب برای استفاده از محیطهای باز مانند پارک‌های عمومی، فضاهای تفریحی و غیره میباشد که نقش آنها بعنوان یک سایبان و استراحتگاه برای عابرین میباشد و باعث میشود که فضایی برای استراحت و استفاده از مناظر طبیعی ایجاد شود.

سایبان چادری بعنوان یک متریال نوین برای سایبان مدرن در پارکها

در پارک‌های عمومی ،بوستان‌ها، مجتمع‌های تفریحی و شهربازی‌ها اتاقکهایی ساخته میشود که متریال آن بیشتر از پارچه‌های متنوع رنگی شاد میباشد و نوعی سایبان موقت برای عابرین است که محل استراحت و تفریح افراد میباشد. اکثر پارک‌ها فضای مناسبی برای این آلاچیقها دارد که در موقع باران یا برف و یا آفتاب شدید میتوان از آنها استفاده کرد. این سازه ها با حداقل تعداد ستون برای پیک نیک و آسایش افراد فراهم شده است و پارچه‌های این آلاچیقها به علت مقاومت بسیار بالای که دارند باعث محافظت شما میشوند.

در آلاچیقهای چادری مدرن متریال و جنس پارچه آنها در طرحهای مختلف تولید میشود و بیشتر بدون دیوار و در محیط باز میباشد و حالت یک سایبان را دارند و بصورت چند ضلعی، مربع، مستطیل، دایره و غیره طراحی میشود.

هدف از ساخت آلاچیق چادری پارک:

کارفرمای این پروژه شهرداری تهران بزرگ در سال 1395 درخواست ایجاد چند سازه چادری برای محوطه پارک لواسان را به تیم فنی و مهندسی شرکت آسمانه ارائه دادند. آلاچیق چادری پارک لواسان بمنظور پوشش قسمت سکوهای محوطه اجرا شد. باید توجه داشت که هدف از ایجاد چنین پوشش مدرنی جنبه زیبایی و جلوه بصری هم دارد چرا که علاوه بر ایجاد سایه و جلوگیری از ریزش برف و باران زیبایی آلاچیق هم مدنظر بوده است.

سازه پارچه ای آلاچیق های پارک لواسان

 

اطلاعات فنی سازه پارچه ای:

برای طراحی سایبان‌ها تیم فنی و مهندسی شرکت آسمانه بر آن شد تا از فرم مخروطی  بهره بگیرد؛ فرم مخروطی با قاعده مربع و متصل به پایه کناری از فرمهای از پیش طراحی شده شرکت آسمانه میباشد. از پیش طراحی شده یعنی اینکه محاسبات سیستم فولادی انجام شده و بنابر درخواست مشتری برای ابعاد جدید ایجاد میشود. برشهای منظم پارچه که از زیر سقف برای افراد قابل رویت است زیبایی سازه غشایی را دوچندان میکند. در نهایت با ایجاد 6 سازه ….. متر مربعی کار طراحی انجام شد.

مشخصات ساختار فولادی:

سازه فلزی هر یک از آلاچیق چادری پارک بدین صورت بود: برای قسمت تکیه‌گاهی یک عدد ستون فولادی در کنار سکو ایجاد شد. این ستون اصلی با کمی شیب به طرف بیرون سکو طراحی شد علت این شیب جنبه معماری داشت. دراین فرم به علت افزایش مقاومت سازه ای از چندین  کابل کششی بهره گرفته شد. برای این کار یک دستک از ستون گرفته شد که کابلها از این دستک شروع و به ابتدا و انتهای ستون اصلی متصل شدند. وزن قسمت پارچه‌ سایبان توسط دستکی از ستون اصلی تحمل میشود.

نحوه جمع‌ آوری نزولات جوی:

در طراحی آلاچیق چادری پارک لواسان جمع‌آوری آب باران یکی از نکات بسیار مهم است. شیب ایجاد شده توسط پارچه باعث هدایت سریع آب به قسمت انتهایی میشود. بنابراین برای هدایت صحیح آب از نوارهای پلاستیکی استفاده میشود که آب را بقسمت فکهای کشنده هدایت میکند و از آنجایی که بصورت هوابند اجرا نشده است؛ بصورت ریزش ازگوشه‌ها طراحی میشود.

آلاچیق های پارچه ای پارک لواسون

 

مشخصات جنس و رنگ پارچه:

سازه چادری باید طوری طراحی شود تا بیشترین هارمونی را با محیط داشته باشد. پارک لواسان با دید طبیعی از درختان سرسبز باعث شد که در انتخاب رنگها تنوع، مد نظر قرار بگیرد. دو عدد از این سایبانها پارچه زرد رنگ دارند که استراکچر آنها به رنگ کرم انتخاب شد. دو عدد دیگر از این سایبانها پارچه نارنجی رنگ دارند که استراکچر آنها به رنگ سفید انتخاب شد. دو عدد  دیگر از این سایبانها پارچه کرم رنگ دارند که استراکچر آنها به رنگ مشکی انتخاب شد جنس پارچه استفاده شده از نوع 900 گرم بر متر مربع میباشد که با الیاف پلی‌استر و رویه PVC تولید شده‌اند. این پارچه‌ها محصول شرکت مهلر بوده است

ارسال نظر

02122367958
سلام
در واتس‌ اپ پاسخگوی شما هستیم