مشاوره آنلاین
مشاوره آنلاین
En
02122367958

آلاچیق چادری روف گاردن مسکونی بزرگمهر 12 مشهد

آلاچیق پارچه ای روف گاردن بزرگمهر
5/5 - (1 امتیاز)

جدول مشخصات آلاچیق چادری روف گاردن مسکونی بزرگمهر 12 مشهد

سال اجرا 1393
جنس لایه پارچه: 700gr/m2/الیاف: پلی استر/ رویه:PVC / روکش محافظ:PVDF
مساحت  33 مترمربع
کارفرما  جناب آقای اسفندیاری
طراحی و معماری گروه فنی و مهندسی شرکت آسمانه

هدف از ساخت سازه‌ چادری:

سازه چادری بعنوان یک آلاچیق مدرن و سبک در فضای روف‌ گاردن‌ها مطرح بوده است. سبکی سازه غشایی بخاطر عدم ایجاد بار اضافی به استراکچر بنا مدنظر کارفرمایان است. هدف از ساخت آلاچیق چادری روف گاردن بزرگمهر مشهد این است که بتوان علاوه بر ایجاد سایه، قسمتی از روف گاردن را سرپوشیده کرده و از فضای ایجاد شده در سطح بام، در هر زمان و شرایط جوی استفاده کرد.

مشخصات سازه‌های چادری:

آلاچیق چادری روف گاردن خیابان بزرگمهر 12 مشهد با توجه به نظر کارفرما مبنی بر استفاده حداقلی از عضو فولادی در زیر سقف، تیم فنی و مهندسی آسمانه را بر آن داشت که از فرم مخروطی شکل سازه کششی استفاده کند.

سازه چادری مخروطی از بهینه ترین و پایدارترین فرم باربری در بین سایر فرمهای سازه‌ چادری میباشد البته فرم سازه چادری مخروطی که با سطح مقطع مربع است جزء نمونه‌های از سازه چادری پیش طراحی شده شرکت آسمانه میباشد.

بدینصورت که یک دایره کوچک در راس مخروط و یک مربع در قاعده مخروط ایجاد میشود. سپس پارچه بین این دایره و مربع قرار گرفته میشود و مخروط سازه غشایی حاصل میشود. قابل ذکر است که برش‌های منظم و یک شکل پارچه بر جنبه بصری آن می‌افزاید. درنهایت باید گفت این پروژه به مساحت 33 مترمربع  و در سال 1393 اجرا شده است.

سیستم استراکچر فولادی:

وزن اصلی سازه چادری در این مدل توسط یک رینگ فولادی تحمل و به محل ستون فولادی مرکزی (ستون اصلی) انتقال داده میشود. برای انتقال بار پارچه چهار دستک فولادی به ستون مرکزی متصل میشود این دستکها از یک طرف به گوشه‌‌های پارچه‌ و از طرف دیگر به ستون اصلی وصل میشوند. برای تقویت دستکها از لوله‌های فولادی نیز استفاده شده است.

سیستم هدایت آب باران:

فرم و شکل اصلی سازه‌ کششی در اینچنین پروژه‌هایی بگونه­ای است که باعث هدایت آب به قسمت بیرون سیستم می­شود، که به سیستم ریزشی مرسوم است.آب باران پس از ریزش از لبه کار بسمت سیستم جمع‌آوری آب سطح بام؛ هدایت میشود.

رنگ سازه کششی و استراکچر فولادی:

سازه چادری ایجاد شده در روف گاردن علاوه بر جنبه کاربردی به زیبایی بصری هم کمک میکند. مصالح بکار رفته در بام این ساختمان از سنگ سفید بوده است و طبق نظر کارفرما و برای هارمونی بیشتر پارچه و پروفیل‌های اصلی سازه چادری به رنگ سفید انتخاب شده است.
پارچه استفاده شده در این پروژه با ویژگی gr/m2 ۹۰۰ از الیاف پلی‌استر با رویهPVC  و روکش محافظ PVDF میباشد که محصول شرکت …. است.

ارسال نظر

02122367958
سلام
در واتس‌ اپ پاسخگوی شما هستیم