مشاوره آنلاین
مشاوره آنلاین
En
02122367958

سازه چادری سالن اپرا هال کیش – آسمانه مجری منتخب

سازه چادری سالن اپرا هال
5/5 - (1 امتیاز)

گروه فنی و مهندسی سازه چادری آسمانه به عنوان پیمانکار منتخب سازه چادری سالن اپرا مسئولیت طراحی مهندسی، سازه پارچه ای از حیث سازه و طراحی جزئیات اجرایی را به عهده گرفته است.

سازه چادری سالن اپرا هال سپنتا کیش که برنده جایزه A Design award 2021 ایتالیا میباشد با عملکردی چند منظوره به دست مهندس امین نعیمی طراحی شده که این طرح خاص و خیره کننده الهام گرفته شده از کانسپت لاک پشت که  از گونه‌های اصلی جزیره کیش است می باشد.

سه مورد از مهمترین عملکردی که می توانیم برای این سالن چند منظوره ذکر کنیم کنسرت ها، تئاترها و اپرا است. در طرح سازه چادری یک شکل مدرن و خاص از پوسته‌های لاک پشت با سقف منحنی معلق ایجاد شده، که سازه چادری معلق بر روی دیوارهای شیشه‌ای قرار گرفته که به افراد حاضر در سالن این امکان را داده تا به مناظر خارجی تسلط و اشراف کامل داشته باشند.

 

این سالن با گنجایش 17000 نفر و معماری خاص و شگفت انگیزداخلی آن یکی از بینظیرترین مجموعه های منطقه است.

سالن اپرا هال سپنتا کیش در حدود 8000 مترمربع زیر بنا  و در زمینی به مساحت 42000 مترمربع واقع شده و شامل نورپردازی خاصی در نمای بیرونی خود و چندین مجموعه رستورانی و کافی شاپ را در طبقه همکف خود جای داده است.

کارفرما این پروژه شرکت سپنتا گشت کیش می باشد و مدت زمان ساخت این مجموعه 16 ماه پیش بینی شده و با مبلغ سرمایه‌گذاری 430 میلیارد تومان در تاریخ 1400/02/25 و با حضور وزیر محترم گردشگری و میراث فرهنگی جناب آقای دکتر مونسان  و رئیس منطقه آزاد کیش جناب آقای دکتر آهنگران و با همراهی مدیر عامل شرکت سپنتا گشت کیش و توضیحات مفصل مهندس امین نعیمی برای حضار، کلنگ احداث این مجموعه بر زمین بزند.

پس از آن 6 ماه نیز برای نصب تجهیزات و بهره برداری در نظر گرفته شده و میتواند صدها گردشگر را به جزیره کیش جذب کند و در رونق گردشگری هنری تاثیر به سزایی دارد.

شرکت آسمانه افتخار اجرای این پروژه در بخشهای ذیل را دارد:

سازه چادری سالن اپرا کنسرت هال هتل اکسلسیور مشتمل بر 3 لایه بیرونی و داخلی و لایه عایق بین این دو میباشد.

آسمانه با تکیه به توان و تجربه ی تخصصی خود در حوزه دیواره‌های شیشه‌ای کرتین وال جزییات عایق سازی و هوابندی لایه‌های سازه چادری را بگونه‌ای طراحی و اجرا نماید که تا حداکثر ممکن عایق سازی کامل صورت گیرد.

شایان ذکر است دیواره‌های شیشه‌ای این پروژه نیز با تکنیک کرتین وال توسط شرکت پیشینه صنعت توس که شرکت مادر و هولدینگ آسمانه می باشد اجرا خواهد گردید

02122367958
سلام
در واتس‌ اپ پاسخگوی شما هستیم