مشاوره آنلاین
مشاوره آنلاین
En
02122367958

سالن اپرا هال سپنتا کیش برنده جایزه A Design award 2021 ایتالیا

اپرا هال سپنتا کیش
امتیاز دهید

سالن اپرا هال سپنتا کیش به دست مهندس زبده و قهار، آقای امین نعیمی طراحی شده است.

طرح ظاهری خاص و خیره کننده سالن اپرا هال سپنتا کیش توانسته است نظر بسیاری از صاحب نظران را به خود جلب کند و در سال 2021 برنده جایزه A Design award  ایتالیا ایتالیا شود.

همانطور که در تصاویر مشاهده می‌کنید این سالن بر اساس کانسپت لاک‌پشت که یکی از مهم‌ترین گونه‌های اصلی جزیره کیش به شمار می‌رود طراحی شده است.

طرح سازه چادری کنسرت هال کیش شامل سقف پارچه‌ ای کششی دو پوسته به متراژ حدود ۱۳۰۰۰ مترمربع میباشد.

سالن اپرا هال سپنتا کیش عملکردی چند منظوره دارد که از میان آن‌ها می‌توان به اجرای کنسرت، تئاتر و اپرا اشاره کرد.

اپرا در واقع، ترکیبی از شعر، موسیقی، آواز و نمایش است که در عین متصل شدن به هنر موسیقی، فاصله‌ای با دنیای نمایش ندارد.

طراحی سالن‌های اپرا یکی از با ارزشترین و کمیاب‌ترین پروژه‌های معماری مربوط به اماکن فرهنگی-هنری میباشد. به دلیل این که طراحی اینگونه سالن‌ها به تلفیقی از هنر و دانش به‌ روز و حرفه‌ای نیازمند است اینگونه پروژه‌ها به دست مهندسین قهار و طراحان زبده و کاردان انجام می‌شوند.

معماری داخلی سالن‌های اپرا بسیار مهم است و طراحی صحیح و اصولی آن کار هر مهندسی نیست.

به طور مثال تالارهای اپرا بزرگ و وسیع هستند و صدای خواننده و بازیگری که روی سن مشغول اجراست باید به راحتی به گوش تمامی افراد حاضر در سالن برسد، ویژگی آکوستیک این تالار باید به گونه‌ای باشد که بتواند نهایت صدای اصیل یک خواننده اپرا را به طور واضح و دقیق به مخاطب منتقل کند.

در واقع طراح آکوستیک تلاش می‌کند با در نظر گرفتن المان‌های بازتاب‌کننده و هندسه‌های مختلف و پخشاگر صوت، در ذهن تمام مخاطبان حاضر در سالن حس یکسانی نسبت به اجرا ایجاد کند و صدای بازیگر و موسیقی حتی الامکان به طور برابر به حضار القا شود.

سالن اپرا هال سپنتا کیش با گنجایش 17000 نفر جمعیت به همراه دیزاین داخلی حرفه‌ای و مدرن با 8000 مترمربع زیربنا در زمینی به مساحت 42000 مترمربع و شامل نورپردازی خاصی در نمای بیرونی خود است و چندین مجموعه رستورانی و کافی شاپ را در طبقه همکف خود جای داده است.

شرکت آسمانه مفتخر به همراهی این پروژه در بخش های ذیل میباشد.

اجرای پوسته کامل نما و سقف سالن کنسرت هتل اکسلسیور کیش شامل سازه چادری کششی دو پوسته به متراژ حدود ۱۳۰۰۰ مترمربع توسط شرکت آسمانه و همچنین اجرای دیوارهای شیشه ای با طراحی سیستم اختصاصی کرتین‌وال rainforce با توجه به ممان اینرسی مورد نیاز در جزیره کیش توسط شرکت پیشینه صنعت توس (هولدینگ آسمانه) میباشد.

 

ارسال نظر

02122367958
سلام
در واتس‌ اپ پاسخگوی شما هستیم