مشاوره آنلاین
مشاوره آنلاین
En
02122367958

سازه‌ چادری بام ساختمان اداری پیک آفتاب – مشهد

سازه‌ چادری بام
امتیاز دهید

جدول مشخصات سازه‌ چادری بام ساختمان اداری پیک آفتاب – مشهد

سال اجرا
جنس لایه پارچه: ۹۰۰gr/m2/الیاف: پلی استر/ رویه:PVC / روکش محافظ:PVDF
مساحت   مترمربع
کارفرما
طراحی و معماری گروه فنی و مهندسی شرکت آسمانه

هدف از ساخت سازه‌ چادری:

سازه‌ چادری بعنوان یک سایبان مدرن و زیبا و البته سبک در فضای باز بام‌ها مطرح بوده است. هدف از ساخت سازه‌ چادری بام ساختمان اداری پیک آفتاب مشهد این بود که بتوان علاوه برایجاد سایه برای قسمتی از بام؛ از فضای ایجاد شده در سطح بام، در هر زمان و شرایط جوی استفاده کنند. این محدوده به فضای رفاهی کارکنان اختصاص داده شده است.

مشخصات سازه‌های چادری:

سازه‌ چادری بام ساختمان اداری پیک مشهد بنابر نظر کارفرما جناب آقای ثابت، مبنی بر عدم استفاده از هیچ عضو فولادی در زیر سقف، تیم فنی و مهندسی آسمانه را بر آن داشت که از فرم مخروطی شکل سازه چادری استفاده کند. سازه چادری مخروطی از بهینه‌ترین و پایدارترین فرم باربری در بین سایر فرمهای سازه‌ های چادری میباشد البته فرم سازه چادری مخروطی که با سطح مقطع مربع است جزء نمونه‌های ازپیش طراحی شده شرکت آسمانه میباشد. اما در این پروژه از فرم مخروط  با سطح مقطع متفاوتی استفاده شد. چرا که تیم طراحی برای تکیه گاه ها ملزم به استفاده از ستونهای خود ساختمان بودند. قابل ذکر است که برش‌های منظم ویک شکل پارچه بر جنبه بصری آن افزوده است. درنهایت باید گفت این پروژه به مساحت 48 مترمربع در سال 1390 اجرا شده است.

سیستم ساختار فولادی:

وزن اصلی سازه‌های چادری در این مدل توسط 4 عدد لوله فولادی تحمل و به محل ستونهای فولادی (چهار ستون جانبی) انتقال داده میشود. چهار لوله فولادی در خط الراس مخروط باهم تلاقی دارند. این لوله‌های فولادی (دستک‌های افقی) در محل تلاقی به یک دستک عمودی وصل شدند که این دستک عمودی در نهایت در راس مخروط به اتمام میرسد. مسئله‌ای که در اینجا مطرح شد؛ در یک تراز نبودن سر ستونها بود که تیم فنی و مهندسی آسمانه از این تهدید فرصتی برای خلق اثری متفاوت ایجاد کرد. با خرپا کردن دستکهای افقی بوسیله کابل مهاری دراین پروژه بر جذابیت‌های فنی آن افزوده شد.

سیستم هدایت آب باران:

فرم و شکل اصلی سازه‌ چادری بام بگونه‌­ای است که باعث هدایت آب به قسمت بیرون سیستم می­شود، آب سطح پارچه توسط نوارهای لاستیکی به گوشه‌های کار منتقل و از آنجا به سمت سیستم دفع فاضلاب هدایت میشود.

رنگ سازه‌های چادری و فولادی:

سازه چادری ایجاد شده در ساختمان اداری علاوه برجنبه کاربردی به زیبایی بصری آن کمک میکند. مصالح بکار رفته در نمای این ساختمان از کامپوزیت های سفید،زرد و قهوه‌‌ای بوده است که بخاطر هماهنگی ونظر کارفرما؛ پارچه وپروفیل‌های اصلی سازه چادری به رنگ سفید انتخاب شده است. بدین منظور تضاد وتباین توسط رنگ و مصالح ایجاد شد تا به ایجاد محیطی زیبا منتهی شود.
پارچه 900 گرم بر مترمربع از الیاف پلی‌استر با رویه PVC وروکش محافظ PVDF انتخاب شده است که محصول شرکت فراری فرانسه میباشد.

دیتیل-سازه-چادری-ساختمان-پیک-آفتاب

سازه‌ چادری بام

دیتیل-سازه-پارچه-ای-ساختمان-پیک-آفتاب

ارسال نظر

02122367958
سلام
در واتس‌ اپ پاسخگوی شما هستیم