مشاوره آنلاین
مشاوره آنلاین
En
02122367958

سایبان چادری کافی شاپ ارش برگر – مشهد

سازه-چادری-کافی-شاپ-آرش-برگر
امتیاز دهید

جدول مشخصات سایبان چادری کافی شاپ ارش برگر – مشهد

سال اجرا 1393
جنس لایه پارچه: ۹۰۰gr/m2/الیاف: پلی استر/ رویه:PVC / روکش محافظ:PVDF
مساحت  37 مترمربع
کارفرما جناب اقای آرش شجاعی
طراحی و معماری گروه فنی و مهندسی شرکت آسمانه

هدف از ساخت سازه‌ چادری:

سازه چادری بعنوان یک سایبان مدرن و زیبا و البته سبک در فضای باز بامها مطرح بوده است. هدف از ساخت سایبان چادری کافی شاپ آرش برگر این بود که بتوان علاوه بر ایجاد سایه، از فضای ایجاد شده، در هر زمان و شرایط جوی بهره بگیرند. این محدوده به فضایی برای پذیرایی میهمانان خاص کافی شاپ تبدیل شده است.

مشخصات سازه‌ چادری:

سایبان چادری کافی شاپ آرش برگر مشهد بن ابر نظر کارفرما جناب آقای آرش شجاعی ایجاد شد. چالش پروژه عدم استفاده از اعضاء فولادی در زیر سقف و همچنین انتخاب سازه‌ای که با نمای ساختمان هماهنگ باشد، بود. این موارد تیم فنی و مهندسی آسمانه را بر آن داشت که از فرم زین اسبی (Shaddle) سازه غشایی استفاده کند. برای نیل به این هدف زاویه دیرکهای سازه پارچه ای با قوطیهای فولادی بکار گرفته شده در نما هماهنگ شد.

در شکل آنتی کلاستیک زین اسبی سازه چادری، انحنای سطح سازه پارچه ای با استفاده از تکیه گاه های پیرامونی که همه آنها در یک صفحه نیستند ایجاد میشود و به کمک این تامین انحناء در هر دو جهت داخل و خارج؛ تمام نقاط سطح پارچه پایدار و باربر میشود.

از حیث معماری میتوان طرح زین اسبی سازه پارچه ای را ترکیبی از دو المان قوسی و تیز و دره دانست و بدلیل حداقل مصرف ساختار فلزی آن را اقتصاد‌ی‌ترین و ارزانترین حالت سازه کششی برشمرد.

در نهایت باید گفت این پروژه به مساحت 37 مترمربع در سال 1393 اجرا شده است.

سازه-پارچه-ای-کافی-شاپ-آرش-برگر

 

سیستم ساختار فولادی:

وزن اصلی استراکچر در این مدل توسط 4 عدد ستون جانبی (دیرک) تحمل میشود. این دیرک‌ها که با شیبی ملایم بقسمت بیرون قرار گرفتند و توسط فک‌‌های کشنده بصورت کششی باعث ایجاد فرم اصلی پارچه میشوند.

سیستم هدایت آب باران:

فرم و شکل اصلی سازه‌ پارچه ای در این پروژه بگونه‌­ای است که باعث هدایت آب به قسمت بیرون سیستم می­شود، آب سطح پارچه توسط نوارهای لاستیکی به گوشه‌های کار منتقل و از آنجا بصورت ریزشی از لبه پارچه میباشد.

رنگ سازه پارچه ای و فولادی:

سایبان چادری کافی شاپ علاوه بر جنبه کاربردی به زیبایی بصری آن کمک میکند. در نمای این ساختمان از آجر نما به رنگ قهوه‌‌ای استفاده شده است. همچنین بوسیله قوطیهای فولادی که دارای زوایای متفاوتی هستند، طرح‌های شکسته‌ای ایجاد شده است. بنابراین بخاطر هماهنگی با نمای کافی شاپ؛ پارچه و پروفیل‌های اصلی به رنگ سفید انتخاب شده است.
پارچه 900 گرم بر مترمربع از الیاف پلی‌استر با رویه PVC  و روکش محافظ  PVDF انتخاب شده است که محصول شرکت فراری فرانسه میباشد.

ارسال نظر

02122367958
سلام
در واتس‌ اپ پاسخگوی شما هستیم