مشاوره آنلاین
مشاوره آنلاین
En
02122367958

سازه چادری رمپ پارکینگ برج مسکونی آرمیتاژ – مشهد

سازه چادری رمپ پارکینگ
امتیاز دهید

جدول مشخصات سازه چادری رمپ پارکینگ برج مسکونی آرمیتاژ – مشهد

سال اجرا 1391
جنس لایه پارچه: ۹۰۰gr/m2/الیاف: پلی استر/ رویه:PVC / روکش محافظ:PVDF
مساحت  40 مترمربع
کارفرما جناب آقای مهندس پوررضایی
طراحی و معماری گروه فنی و مهندسی شرکت آسمانه

 

هدف از ساخت سازه چادری رمپ:
برای رمپ ورودی پارکینگ برج مسکونی آرمیتاژ احتیاج به یک پوشش در مقابل بارش باران و برف بوده است. پوشش رمپ پارکینگ برج بایستی به گونه‌ای باشد که نفوذ آب به داخل پارکینگ کنترل گردد. برای این منظور از سازه چادری کششی استفاده شده است. این سازه‌ها علاوه بر هدف خواسته شده به وسیله زیبایی ذاتی خود باعث ایجاد یک جلوه متفاوت در ساختمان میگردند.

پوشش رمپ پارکینگ برج آرمیتاژ

 

مشخصات سازه های چادری :
به منظور پوشش رمپ پارکینگ از 1عدد المان سازه پارچه ای استفاده شده است. این المانها که با فرم قوسی شکل شاخته شده‌اند و تمام فضای مدنظر را پوشش میدهند. المانهای سازه چادری رمپ به صورت سه قوس هم جهت که وزن آنها به وسیله سه ستون کناری تحمل میشود کابلها که از میانه پارچه‌ها به ستونها متصل شده اند به تحمل بارسقف کمک میکنند. این ترکیب و جانمایی علاوه بر پوشش تمام سطح، نمای زیبایی را نیز برای پروژه به ارمغان می‌آورد. در مجموع فضایی به مساحت 40 مترمربع به وسیله سازه چادری پوشیده شده است.

رمپ پارکینیگ برج آرمیتاژ گلشن

 

سیستم سازه فلزی و تکیه گاهی:
برای تهیه سازه چادری رمپ بایستی مرزها و محل کشش پارچه مشخص گردد. مرزها و میزان نیروی پیش تنیدگی در پارچه مشخص کننده فرم پارچه و حالت کلی سازه چادری است. برای بدست آمدن فرم قوسی در سازه پارچه ای بایستی حداقل یکی از مرزها به صورت قوس تعریف شود. در این پروژه هر کدام از المانهای چادری دارای دو ضلع قوس دار و دو ضلع بدون قوس هستند که باعث ایجاد شکل اصلی سازه میشوند. فریم اصلی به وسیله لوله‌های فولادی ساخته شده است که پس از رنگ آمیزی، توسط پارچه پوشیده شده است.
جهت نصب سازه چادری رمپ از ساختمان موجود هم استفاده شد. برای این منظور سه ستون درکنار ساختمان کاشته و به عنوان تکیه گاه سازه چادری مورد استفاده قرار گرفت. طره ای بودن کل سقف از سه ستون از کناره از ویژگیهای خاص این پروژه میباشد.

سازه-پارچه-ای-رمپ-برج-آرمیتاژ

 

رنگ سازه های چادری و فولادی:
در معماری اصلی ساختمان، نمای ساختمان مدرن آرمیتاژ به وسیله سنگ پوشیده شده است که سفید و کرم رنگ هستند . در طراحی سازه چادری رمپ تلاش شده است که رنگ این سازه‌ها با ساختمان برج هماهنگی مطلوبی داشته باشد. لذا برای پارچه و سازه فلزی از رنگ سفید استفاده شده است پارچه مورد استفاده در این پروژه از نوع پارچه 850 گرم بر مترمربع با الیاف پلی استر و رویه PVC است که محصول شرکت فراری فرانسه میباشد.

دیتیل-سازه-چادری-رمپ-برج-آرمیتاژ

 

سیستم هدایت آب باران:
فرم و شکل اصلی سازه چادری رمپ پارکینگ برج آرمیتاژ به گونه‌ای است که باعث هدایت آب به دو طرف میشود.

ارسال نظر

02122367958
سلام
در واتس‌ اپ پاسخگوی شما هستیم