مشاوره آنلاین
مشاوره آنلاین
En
02122367958

سازه پارچه ای وید مرکزی هتل آزادی – مشهد

سازه-چادری-وید-هتل-آزادی
امتیاز دهید

جدول مشخصات سازه پارچه ای وید هتل آزادی  – مشهد

سال اجرا  1391
جنس لایه پارچه: ۹۰۰gr/m2/الیاف: پلی استر/ رویه:PVC / روکش محافظ:PVDF
مساحت 227 مترمربع
کارفرما اداره رفاه بانک صادرات
طراحی و معماری جناب آقای مهندس سهرابیان

هدف از ساخت سازه پارچه ای وید :

هتل چهار ستاره آزادی مشهد در مجاورت بارگاه ملکوتی حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) و با انگیزه ارائه خدماتی متفاوت و شایسته برای میهمانان و زائران آن حضرت احداث و به بهره برداری رسید. اصلی‌ترین هدف احداث هتل مشهد، ارائه باکیفیت‌ترین سطح خدمات هتلی منطبق بر بالاترین استانداردهای ملی و جهانی برای میهمانان و مجاوران میباشد. در فضای ساختمان اصلی هتل آزادی یک وید مرکزی وجود دارد. هدف از اجرای سازه چادری، پوشش سقف وید مذکور است.

سختگیری و ممانعت اداره آتش نشانی از بکارگیری شیشه در سقف باعث شد تا بهترین جایگزین آن یعنی سازه پارچه‌ ای استفاده گردد. بدین منظور اداره رفاه بانک صادرات ایران در سال 1391 سفارش خود را برای ساخت سازه‌ چادری  به شرکت آسمانه ارائه کرد. پوشش سقف بایستی بتواند علاوه بر ایجاد یک فضای هوابند برای داخل هتل بعنوان یک عایق حرارتی مناسب نیز عمل کند. برای این منظور سازه پارچه ای وید بصورت دو لایه طراحی و اجرا گردیده است. استفاده از مصالح جدید و سبک نیز از اهدافی است که به وسیله اجرای سازه چادری محقق شده است. علاوه بر موارد ذکر شده سازه پارچه‌ ای به وسیله خاصیت عبور دهی نور از خود باعث می­شود که در طول روز یک نور ملایم از سقف عبور کرده و فضای داخل هتل را روشن کند لازم بذکر است که نور ورودی از بدنه هتل بر روشنایی وید افزوده است. این سازه‌ چادری به طراحی جناب آقای مهندس سهرابیان با مساحت 227 مترمربع تولید و اجرا شد. سازه پارچه ای وید و سازه پارچه ای بدنه داخلی و سازه چادری بدنه خارجی وید هتل ازادی نیز محصول شرکت آسمانه است که وجود سه پروژه سازه‌چادری در هتل آزادی نشان از رضایت کارفرما است.

دیتیل-سازه-چادری-وید-هتل-آزادی

مشخصات سازه پارچه ای وید :

سازه پارچه ای وید هتل آزادی یک سقف دو لایه است. لایه داخلی از یک سازه چادری با فرم مخروط تشکیل شده است که به دیواره شیشه­‌ای اطراف خود هوابند شده است. یکی از زیبایی‌­های سازه‌ پارچه ای، الگوهای برش پارچه در یک سازه میباشد که وقتی بصورت منظم در کنار یکدیگر قرار میگیرند جلوه زیبایی را بوجود می‌­آورند. در لایه داخلی سازه‌ پارچه‌ ای این الگوها با نظمی زیبا و دقیق در کنار هم قرار گرفته و به زیبایی و عظمت سقف می­افزایند. این خطوط منظم با حرکت خود از پایین­ترین نقطه به سمت بالاترین نقطه، برای بیننده تداعی­ گر حس صعود و تعالی در المان پارچه‌ ای هستند.

لایه خارجی سقف بشکل هرم طراحی شده و مثل لایه داخلی (مخروطی) به دیواره‌­های شیشه‌­ای اطراف خود هوابند شده است. لایه خارجی دارای ارتفاع بلندی نسبت به ابعاد قاعده خود می­باشد. این ارتفاع بلند باعث می­شود که شیب دیواره زیاد بوده و مسئله جمع شدن باران و برف در سقف کاملا منتفی باشد.

سازه-پارچه-ای-وید-هتل-آزادی

 

سیستم ساختار فولادی :

برای سازه پارچه ای وید هتل آزادی از سازه­‌های فولادی با سطح مقطع لوله استفاده شده است. با توجه به اهمیت مبحث زیبایی سازه و ایجاد یک جلوه پسندیده برای وید هتل، طراحی این سازه ­ها بگونه ­ای انجام شده است که از فضای ایجاد شده ما بین لایه بیرونی و درونی برای قرارگرفتن سازه ­های فلزی استفاده شود. این موضوع دلیلی می­شود که سازه‌های فلزی در معرض دید قرار نگیرند و مسافرین هتل فقط شاهد یک منظره باعظمت ازسازه چادری باشند. این موضوع چه برای بیننده ای که از داخل هتل نظاره‌­گر سازه چادری است و چه بیننده ای که از بیرون این سازه را می­بیند تقریبا حالت مشابهی دارد.

علاوه بر سیستم سازه‌های فولادی، طراحی قطعات کشش سازه چادری (فک‌ها) بنحوی انجام شده است که این فک‌ها  بعنوان یک عضو زیبا در مجموعه سازه چادری انجام وظیفه کنند.

دیتیل-سازه-پارچه-ای-وید-هتل-آزادی

سیستم هدایت آب باران :

سیستم هدایت آب باران سازه پارچه ای وید هتل آزادی بدین صورت است که آب سطح پارچه توسط نوارهای پلاستیکی به گوشه ها هدایت شده و بعد ازجمع‌آوری به سیستم دفع فاضلاب منتقل میشود.

رنگ سازه‌های چادری:

در طراحی سازه پارچه ای وید تلاش شده است که رنگ این سازه‌ها با طراحی داخلی هتل هماهنگی مطلوبی داشته باشد لذا برای پارچه و سازه‌فلزی از رنگ سفید استفاده شده است. سازه‌چادری این پروژه بنابر درخواست کارفرما از پارچه gr/m29۰۰ با الیاف پلی‌استر و رویهPVC انتخاب شده است که محصول شرکت Ferrari میباشد.

 

 

 

 

ارسال نظر

سازه چادری اجرا شده در هتل آزادی

سازه چادری هتل آزادی

سازه چادری هتل آزادی (بدنه خارجی وید) – مشهد

سازه-های-چادری-بدنه-داخلی-وید-هتل-آزادی

سازه پارچه ای هتل آزادی (بدنه داخلی وید) – مشهد

02122367958
سلام
در واتس‌ اپ پاسخگوی شما هستیم