مشاوره آنلاین
مشاوره آنلاین
En
02122367958

سازه پارچه ای هتل آزادی (بدنه داخلی وید) – مشهد

سازه-های-چادری-بدنه-داخلی-وید-هتل-آزادی
امتیاز دهید

جدول مشخصات سازه پارچه ای هتل آزادی (بدنه داخلی وید) – مشهد

سال اجرا  1392
جنس لایه پارچه: ۹۰۰gr/m2/الیاف: پلی استر/ رویه:PVC / روکش محافظ:PVDF
مساحت   113مترمربع
کارفرما اداره رفاه بانک صادرات
طراحی و معماری جناب آقای مهندس سهرابیان

هدف ازساخت سازه پارچه ای هتل آزادی (بدنه داخلی وید) :

هتل چهار ستاره آزادی مشهد در مجاورت بارگاه ملکوتی حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) و با انگیزه ارائه خدماتی متفاوت و شایسته برای میهمانان و زائران آن حضرت احداث و به بهره‌برداری رسید. اصلی‌ترین هدف احداث هتل آزادی، ارائه باکیفیت‌ترین سطح خدمات هتلی منطبق بر بالاترین استانداردهای ملی و جهانی برای میهمانان و مجاوران میباشد.

بدین منظور کارفرما اداره رفاه بانک صادرات بر آن شد سفارش ایجاد سازه‌ چادری بدنه داخلی وید هتل آزادی را به شرکت آسمانه ارائه دهد. در پوشش بدنه وید مرکزی هتل آزادی بایستی بتواند علاوه بر ایجاد یک فضای هوابند برای داخل هتل بعنوان یک عایق حرارتی مناسب نیز عمل کند. بدین منظور سازه‌ پارچه ای هتل آزادی (بدنه داخلی وید) بصورت دو لایه طراحی و اجرا گردیده است. البته یکی از دلایل انتخاب ما توسط کارفرما استفاده از مصالح نوین و سبک همچون سازه‌ چادری است که علاوه بر‌ این مزیتها خاصیت عبور دهی نور از خود را نیز داشته باشد. سازه‌ چادری ایجاد شده باعث می­شود که در طول روز یک نور ملایم از بدنه وید عبور کرده و فضای داخل هتل را روشن کند. این پروژه درسال 1391 با مساحت 212 مترمربع اجرایی شد. قابل‌ذکر است وجود 3 سازه پارچه‌ای در هتل آزادی مشهد نشان از رضایت کارفرما میباشد.

سازه-های-چادری-بدنه-داخلی-وید-هتل-آزادی

 

مشخصات سازه های چادری:

سازه‌ پارچه ای هتل آزادی (بدنه داخلی وید) دو لایه است. لایه داخلی از یک سازه‌چادری با فرم خاص تشکیل شده است که به دیواره شیشه­ ای اطراف خود هوابند شده است. فرم سازه چادری از نوع قوسی (ARC) است. هرچند که سازه قوسی معمولا بصورت افقی اجرا میشود اما در این مورد خاص عمودی اجرا شده است. کوچکترین فرم قوسی در قسمت پایین وید قرار دارد و هرچه که بسمت بالا حرکت میکنیم قوسها بزرگتر میشوند. بزرگترین قوس نیز در انتهای کار میباشد که بر رأس محراب شیشه‌ای مماس است. یکی از زیبایی‌­های سازه‌ پارچه ای، الگوهای برش پارچه دریک سازه میباشد که وقتی بصورت منظم درکنار یکدیگر قرار میگیرند ریتم و حرکت زیبایی را ایجاد میکنند. در لایه داخلی سازه پارچه‌ ای این الگوها با نظمی دلنشین در کنار هم قرار گرفته و به جلوه بصری بدنه‌ی وید می­افزایند.

سازه-پارچه-ای-بدنه-داخلی-وید-هتل-آزادی

 

سیستم ساختار فولادی:

سازه­‌های فولادی استفاده شده برای سازه‌ پارچه ای هتل آزادی (بدنه داخلی وید) از لوله با سطح مقطع دایره است. بدین منظور 10 عدد لوله فولادی برای هر سازه‌ چادری استفاده شد. با توجه به اهمیت زیبایی سازه و ایجاد یک جلوه خاص برای مسافرین و میهمانان هتل، طراحی این سازه­‌ها بگونه­‌ای انجام گرفته است که ساختار فولادی دیده نشود؛ برای حل این موضوع از فضای موجود بین لایه اول و دوم بهره گرفته شد. این موضوع باعث می­شود که سازه­‌های فلزی در معرض دید قرار نگیرد و ناظر فقط شاهد یک سازه‌ چادری خالص باشد. هرچند برای ناظری که از داخل هتل نظاره ­گر سازه‌ چادری است و چه ناظری که از بیرون این سازه را می­بیند این موضوع تقریبا حالت یکسانی دارد.

از آنجایی که کاربری پروژه ایجاب میکند که نهایت دقت در زیبایی مدنظر باشد در کنار طراحی سیستم سازه‌های فولادی، طراحی قطعات کشش سازه‌ چادری (فک‌ها) نیز بگونه‌ای انجام شده است که این قطعات به عنوان یک عنصر زیبا در مجموعه سازه چادری انجام وظیفه کنند.

سازه-چادری-بدنه-داخلی-وید-هتل-آزادی

رنگ سازه های چادری:

در طراحی سازه‌ پارچه ای هتل آزادی (بدنه داخلی وید) تلاش شده است که رنگ این سازه با طراحی داخلی هتل هماهنگی مطلوبی داشته باشد لذا برای پارچه و‌ ساختار فلزی از رنگ سفید استفاده شده است. سازه‌ چادری این پروژه بنابر درخواست طراح از پارچه 700 گرم بر مترمربع با الیاف پلی استر و رویه PVC انتخاب شده است که محصول شرکت Ferrari میباشد.

 

ارسال نظر

سازه چادری اجرا شده در هتل آزادی

سازه چادری هتل آزادی

سازه چادری هتل آزادی (بدنه خارجی وید) – مشهد

سازه-چادری-وید-هتل-آزادی

سازه پارچه ای وید مرکزی هتل آزادی – مشهد

02122367958
سلام
در واتس‌ اپ پاسخگوی شما هستیم