مشاوره آنلاین
مشاوره آنلاین
En
02122367958

برتری سایبانهای چادری با سایر سایبانها

سازه-های-پارچه-ای-مجتمع-ستاره-آرمان-توس
امتیاز دهید

برتری سایبانهای چادری نسبت به سایر سایبانها چیست؟

در این مقاله با صحبت در مورد ویژگی سایبانهای پارچه ای و مقایسه آن با سایر سایبانها به اهمیت انتخاب صحیح آن میپردازیم.

ماهیت اصلی سایه‌بان ایجاد سایه و رهایی از نور خورشید و جلوگیری از ریزش برف وباران است. سایبانها با توجه به کاربری، فرم و جنس  انواع گسترده‌ای دارند.

سایه‌بان از نظر کاربری شامل سایه‌بان محوطه پارک و فضای باز باغ و ویلا،رستوران، سایه‌بان پارکینگ، سایبان انبار و فضای باز کارخانه، سایه‌بان استخر و فضاهای ورزشی میباشد.

سایه‌بان از نظر جنس شامل سایه‌بان چوبی، فلزی، پارچه‌ای، شیشه‌ای، پلی‌کربنات

  • مقاومت در برابر رطوبت ،کپک و قارچ

پارچه‌های سازه غشایی در مقابل رطوبت وپوسیدگی بسیار مقاومند از این رو میتوان در مناطق با رطوبت بالا از سایه اندازی آنان بهره گرفت. سایبان چوبی با توجه به زیبایی خود بدلیل امکان ایجاد پوسیدگی در طول سالیان استفاده،پیشنهاد نمیشود.

  • محافظت در برابر اشعه های مضر

ساختار بیرونی TensileFabric در تمام طول سال از اشعه‌های مضر UV خورشید محافظت میکند. هدف ساختار شما هرچه که باشد، به این معنی است که میتوانید در فضای بیرونی خود بازی کنید، غذا بخورید، یاد بگیرید، استراحت کنید، زمانی که تحت پوشش هستید، مدت بیشتری در فضای باز خود حرکت کنید.

یکی دیگر از مزایای منحصر به فرد ، پوشش پارچه‌ای این است که برای دفع 99.95٪ اشعه UV-A و UV-B فرموله شده است. به لطف این عملکرد حرارتی فوق‌العاده، اگر سازه غشایی برای حفاظت از دستگاه و تجهیزات بکار برده شود ؛می‌تواند به حفظ کیفیت مواد شما و به حداکثر رساندن طول عمر قطعات الکترونیکی و رنگ‌آمیزی تجهیزات شما کمک کند.

سازه غشایی برای سایه‌بان خودرو هم به همین علت بسیار کاربردی تر نسبت به سایه‌بان چوبی، فلزی، شیشه‌ای میباشد.

  • کنترل دمایی بطور طبیعی

یکی دیگر از مزایای پوشش محافظ سازه غشایی در برابر اشعه ماوراء بنفش؛ این است که به حفظ دمای راحت در داخل سازه‌ غشایی کمک میکند که بطور متوسط میتوان گفت ​​15 درجه گرمتر در زمستان و خنکتر در تابستان است. این موضوع میتواند نیاز به کنترل دمایی مصنوعی و هزینه‌های عملیاتی ناشی از آن را برطرف کند. استفاده از حداکثر ویژگیهای سازه غشایی در طول زمان منجر شده که هزینه‌های اضافی به کارفرما تحمیل نشود. اما در سایبان شیشه‌ای یا فلزی این جابجایی هوا و تعدیل دما وجود ندارد.

  • هزینه ساخت کمتر

مواد کمتری برای ساخت یک سازه چادری نسبت به یک سایبان شیشه ای  مورد نیاز است. بعلاوه، سازه کششی میتواند با سرعت نصب شوند. که اینها باعث صرفه‌جویی قابل توجهی در هزینه‌های اولیه میشود.در صورتیکه سایبان شیشه ای  بدلیل ظرافت و حساسیت شیشه هزینه نصب بالایی دارد. سایبان پلی‌کربنات با داشتن ویژگیهای خوب باز هم دارای سازه سنگینتری نسبت به سازه غشایی هست. سایبان فلزی بدلیل سنگینی و نیاز به پایه‌های محکم هزینه نصب بالایی را داراست.

سازه کششی براحتی قابل گسترش برای سایز های بزرگتر است درحالیکه که گسترش سایبان شیشه‌ای و فلزی تا حد مشخصی قابل اجراست.

  • صرفه‌جویی انرژی

پوشش پارچه‌ای سازه کششی؛ شفاف است و اجازه می‌دهد نور طبیعی زیادی به داخل بتابد. رنگ پارچه هم اگر سفید یا کرم انتخاب شوند، به این صرفه جویی کمک میکند؛ بطوری که سازه‌ها در طول روز نیازی به روشنایی الکتریکی ندارند.

بدون روشنایی مصنوعی، یا کنترل دمای آسایش، صرفه جویی قابل ملاحظه‌ای یییایادر هزینه‌ها لحاظ میشود.در صورتیکه در سایبان فلزی این شفافیت وجود ندارد و از عبور نور و دید باز خبری نیست،

  • استفاده درطولانی مدت از سازه‌ پارچه‌ای

سازه پارچه ای توسط یک قاب فولادی گالوانیزه پشتیبانی میشود که برای سالها استحکام خواهد داشت. حتی می‌توان ساختار آنرا در صورت نیاز پروژه، برای بارهای سنگین باد و برف طراحی کرد، با نگهداری مناسب، ساختار شما میتواند برای چندین دهه دوام بیاورد.

  • انتقال سازه کششی

گاهی برای ایجاد تغییرات در پروژه‌ها نیاز به جابجایی سایبان است که دراین مورد میتوان برای نیاز پروژه سایبان را به محل جدید منتقل کرد.

در پایان باید گفت: یک سایه‌بان پارچه‌ای مستلزم آن است که ساختار شکلی مناسب و زیبایی داشته باشد، جهت‌گیری مناسب نسبت به حرکت خورشید، در عین حال آسان برای تمیز کردن و در نهایت جذاب برای نگاه کردن باشد. همه این جنبه‌ها آن را بسیار بیشتر از یک سایبان می‌سازد.

پیشنهاد میشود برای مشاهده انواع سایبانها به سایت سایه روشن مراجعه فرمائید

 

ارسال نظر

02122367958
سلام
در واتس‌ اپ پاسخگوی شما هستیم