مشاوره آنلاین
مشاوره آنلاین
En
02122367958

نماهای خاص با سازه های پارچه ای

نماهای-سازه-پارچه-ای
امتیاز دهید

سازه چادری نما (که همچنین به عنوان سازه پارچه ای نما، نما پارچه ای غشایی یا نمای کششی نیز شناخته می شود) یک ساختار غشایی کششی به عنوان بیرونی ترین لایه یک ساختمان یا سازه است. به عنوان یک ساختار سبک وزن، سازه پارچه ای نما گزینه ای مدرن تر و پیشرفته تر نسبت به نمونه های فولادی و آلومینیومی می باشد.

PVC-MESH یا پارچه های مشبک در نمای ساختمان کاربرد دارند. البته با توجه به نیازهای معماری پروژه ها امکان استفاده از پارچه های PVC نرمال نیز وجود دارد. هتل برج العرب دبی و هتل PUERTA AMERICA در اسپانیا نمونه هایی از این دست می باشند.

سازه-پارچه-ای-در-نما

مزایای استفاده از سازه پارچه ای نما چیست؟

1. کاهش گرمای خورشیدی
یک نمای سازه چادری می تواند با کاهش افزایش حرارت خورشیدی، بهره وری انرژی یک ساختمان را افزایش دهد. نماهای پارچه ای مانع از ورود اشعه ماوراء بنفش به داخل ساختمان شده و دمای داخل ساختمان را بدون فعال کردن واحد تهویه مطبوع کاهش می دهد.
نمای پارچه ای در طول روز امکان و اجازه ورود طبیعی نور را می دهد. نماهای پارچه ای یکی از مقرون به صرفه ترین روش ها برای افزایش بهره وری انرژی یک ساختمان می باشند که علاوه بر آن طراحی زیبایی شناسی نیز به آن افزوده می شود. کارایی گاز یک خودروی هیبریدی با بدنه یک فراری را تصور کنید.

2. ارتقاء نما در بناهای قدیمی با کم ترین هزینه
نمای سازه پارچه ای میتواند به یک سازه قدیمی با ظاهری کهنه و قدیمی بدون تخریب و بازسازی جان تازه ای بدهد. نماهای سازه پارچه ای را اغلب میتوان بر روی سازه موجود نصب کرد که در مقایسه با بازسازی کامل نمای یک ساختمان، به طور قابل توجهی هزینه ساخت و ساز را کاهش می دهد.

سازه-چادری-نما

 

3. زیباسازی بناهای موقتی و قابل انتقال
بناهای موقتی شبیه به پارکینگ های طبقاتی فلزی ، معمولاً صرفاً با در نظر گرفتن عملکرد ساخته می شوند و در عین حال تا حد امکان با پایین ترین قیمت تولید می شوند. یک نمای جذاب، مانند دیواره های کرتین وال یا پانل های فلزی، به معنای هزینه ای فراتر از بودجه برای یک ساختار سودمند مانند پارکینگ است. اما با نماهای پارچه ای می توان نمایی زیبا با هزینه ی کمتر نسبت به نماهای شیشه ای یا فلزی نصب نمود.

4. قابلیت انعکاس فرهنگ یا برند تجاری
از آنجا که این پارچه ها قابلیت چاپ را نیز دارند، فرصت های طراحی آنها نامحدود است. دفاتر شرکت‌ها و مکان‌های خرده‌فروشی می‌توانند نماهای ساختمان خود را با پارچه های کششی با استفاده از طرح و برند و یا محصولات خود دیزاین نمایند. بهره بردار می تواند از نمای چادری برای بازتاب فرهنگ کسب و کار یا منطقه خود استفاده نماید. از طرف دیگر، یک غشای سفید یا بازتابنده، در ترکیب با چراغ‌های LED، می‌تواند تصویری پویا ایجاد کند که ساختمان شما را نسبت به ساختمان مجاور شما برجسته می‌کند.

سازه-چادری-در-نما

5. سازه های سبک وزن را می توان با حداقل نیازهای سازه ای نصب نمود.
سازه پارچه ای نما عمدتا سبک وزن هستند، به این معنی که به الزامات ساختاری بسیار کمتری در مقایسه با نماهای دیگر نیاز دارند. غشاهای پارچه ای نما سبکتر از شیشه، فلز یا سایر مصالح بنایی هستند.

علاوه بر این، سازه های چادری نما به ساختار سازه ای پشتیبان بسیار کمتری نسبت به سایر مصالح نما نیاز دارند. این امر سبب کاهش در هزینه و سبک سازی ساختمان می شود و تضمین می کند که نما فشارهای بی موردی را به سازه وارد نکند، به ویژه سازه های قدیمی که از نماهای پارچه ای برای افزایش عمر مفید بنا استفاده می کنند.

نماهای-چادری

 

محدودیت های طراحی در سازه پارچه ای نما چیست؟
اساساً همه ی نماهای سازه پارچه ای در طراحی ، فوق العاده انعطاف پذیر هستند. گرافیک‌ها را می‌توان مستقیماً روی غشاء چاپ کرد و این امکان وجود دارد که آثار هنری، تبلیغات یا نام تجاری ساختمان با صفحه تلویزیون ها نمایش داده شوند.

با یک قاب فولادی می توان اشکال سه بعدی ایجاد کرد. غشای لبه کابل با بازوهای برآمده ساختارهای باله مانند ایجاد می کند. استفاده از زاویه ها و فضای منفی می تواند به ایجاد یک نمای خاص و منحصر به فرد کمک کند.

ضمنا در این بین نماهای صفحه نمایش میتوانند در بخش هایی از یک سازه پارچه ای نما جا گیرند.سازه‌های کششی در حال پیشبرد و توسعه سازه ها هستند و جنبشی بوده‌اند که باعث تحولاتی جذاب و زیبا در صنعت ساختمان شده اند.

ارسال نظر

02122367958
سلام
در واتس‌ اپ پاسخگوی شما هستیم