مشاوره آنلاین
مشاوره آنلاین
En
02122367958

مجموعه تفریحی گردشگری دشت عماد

مجتمع گردشگری دشت عماد
5/5 - (2 امتیاز)

مجموعه تفریحی گردشگری دشت عماد در توابع بخش مرکزی شهرستان زاهدان، استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.

مجتمع فوق با وسعت بالغ بر 12000 مترمربع با هدف رونق صنعت گردشگری محلی و جذب توریست و ایجاد فضایی تفریحی برای شهروندان زاهدانی در دست اجرا و راه اندازی می باشد.

با توجه به همجواری استان سیستان و بلوچستان با کشورهای چون افغانستان،پاکستان،هندوستان و عمان طراحی آلاچیق های این مجموعه از نوع مراکشی سنتی مبتنی بر فرهنگ حاکم بر این خطه می‌باشد.

شرکت آسمانه افتخار همراهی این پروژه عظیم و زیبا را در دو بخش سازه چادری و سقف متحرک پارچه ای را دارد.

المان اصلی سازه چادری مجموعه تفریحی گردشگری دشت عماد از نوع مخروطی دو قلو می‌باشد که این فرم از جمله اشکال زیبا و خاص فرم‌های اصلی آنتی کلاستیک سازه های غشایی هستند که از بهینه ترین و پایدارترین فرم باربری در بین سایر فرم های سازه های چادری است. این سازه چادری برای فضایی بالغ بر 364 مترمربع طراحی و اجراء خواهد گردید.

همچنین در این پروژه 8 عدد اتاقک های سازه چادری مراکشی در کنار سازه پارچه ای اصلی طراحی شده است که مساحت هر یک از آنها 36 متر مربع می باشد.

هر یک از این آلاچیق های 6*6 با الهام از طرح و نقوش پوشانه های سنتی مراکشی طراحی شده است.

تیم فنی و مهندسی آسمانه در نظر دارد با استفاده از پارچه های قرمز Soltis proof 502 فراری فرانسه به عنوان بیس طرح و پس از آن نقوش سنتی مراکشی را با لمینیت نمودن لایه های بعدی اجراء نماید.

کاربری این آلاچیق ها:

  • برگزاری موسیقی ملل و رقص های محلی و پایکوبی سنتی
  • مکانی برای سرو انواع غذاهای ملل مختلف
  • غرفه فروش صنایع دستی و سوغات ملل میباشد

در طراحی و اجرای این مجتمع موازین بومی، فرهنگی و اعتقادی سیستان و بلوچستان مدنظر قرار گرفته شده است چرا که این استان، پایتخت وحدت اسلامی بوده و مردم شریف این منطقه فرهنگ خاص خود را دارند.

در طراحی سازه چادری مجموعه تفریحی گردشگری دشت عماد تلاش شده است که رنگ این سازه‌ها با نوع ساختار فرهنگی و معماری های موجود هماهنگی مطلوبی داشته باشد.

لذا برای غشاء سازه چادری از Soltis proof 502 فراری فرانسه و سازه فلزی از رنگ قهوه ای استفاده شده است. پارچه های مورد استفاده در این پروژه از نوع پارچه 1100gr/m2 با الیاف پلی استرو رویه PVC با روکش محافظ PVDF است که محصول شرکت FERRARI فرانسه می­باشد.

 

  1. فاطمه محمدی گفت:

    چقدر جالبه استانی که تصور میشه محروم هستن و از هیچ امکاناتی بهره مند نیست چه مکانها و با چه متریالهایی داره ایجاد میشه . سازه چادری جز قشنگ ترین مصالح برای ایجاد سقف هست

ارسال نظر

02122367958
سلام
در واتس‌ اپ پاسخگوی شما هستیم