مشاوره آنلاین
مشاوره آنلاین
En
02122367958

سایبان پارچه ای مجتمع فرهنگی دیدی- ایزدشهر

سازه-چادری-مجتمع-دیدی
5/5 - (1 امتیاز)

جدول مشخصات سایبان پارچه ای مجتمع فرهنگی دیدی- ایزدشهر

سال اجرا 1395
جنس لایه پارچه: 700gr/m2/الیاف: پلی استر/ رویه:PVC / روکش محافظ:PVDF
مساحت 400 مترمربع
کارفرما  جناب اقای وازگن قوکاسیان
طراحی و معماری گروه فنی و مهندسی شرکت آسمانه

مجموعه فرهنگی هنری “دیدی” در اردیبهشت 1395 در فضایی تقریبا به مساحت 3200 متر مربع با سرمایه‌‌ی بخش خصوصی و مدیریت جناب آقای توسلی مجموعه دار، در شهر ایزدشهر به بهره‌برداری رسید. پروژه سازه چادری مجتمع فرهنگی دیدی که در سواحل بسیار دلپذیر دریای خزر در مازندران و در مجاورت مجتمع مسکونی دلکده قرار دارد با حضور وزیر ارشاد وقت افتتاح شد.

سازه-های-چادری-مجتمع-دیدی

 

موزه و مجموعه بزرگ “دیدی” شامل خانه کتاب، مرکز خرید، کافی‌شاپ و رستوران است که با معماری و فضایی مدرن و زیبا بنا شده است و اکنون با نگهداری مجموعه‌ای بیش از 1800 اثر ماندگار هنرمندان معاصر ایران، موزه‌ای مدرن در کشور محسوب میشود.

ایزدشهر از دوران پیش از انقلاب در مجاورت مرکز تفریحی کارکنان شرکت نفت بود و در طی سال‌ها همین مسئله باعث شده است تا یکی از متخصصان شرکت نفت در زمینی به مساحت سه هزارودویست متر یکی از بزرگترین موزه‌های هنر معاصر ایران را با هزینه‌ی شخصی خود تأسیس کند.
جناب آقای علی توسلی در بازار هنر از سال‌ ۱۳۵۱ بعنوان خریدار فعالیت داشته است. گردآوری ۶۰۰ اثر هنر معاصر ایران از هنرمندان اغلب فعال؛ نتیجه‌ی سال‌ها بررسی و علاقه‌ی بسیار ایشان به هنر است.

هدف از ساخت سازه چادری:

کارفرمای این پروژه جناب آقای مهندس وازگن قوکاسیان در سال 1395 درخواست ایجاد سایبان پارچه ای مجتمع فرهنگی دیدی برای قسمتهای مختلف مجتمع فرهنگی و هنری را به تیم فنی و مهندسی شرکت آسمانه ارائه دادند.

این پروژه جمعا با سازه غشایی به مساحت 400 متر مربع طراحی و اجرا شد. صحبت در مورد ویژگی‌های هر کدام ازین سازه چادری‌ در این جا نمیگنجد بهمین دلیل به ذکر فرم و مساحت این سازه‌‌ها بسنده شده است.

مجتمع-دیدی

 

نحوه جمع‌آوری نزولات جوی:

در طراحی سازه چادری بعنوان سایبان؛ جمع‌آوری آب باران یکی از نکات بسیار مهم است. شیب ایجاد شده توسط پارچه باعث هدایت سریع آب به قسمت انتهایی میشود. بنابراین برای هدایت صحیح آب از نوارهای پلاستیکی استفاده میشود که آب را بقسمت فکهای کشنده هدایت میکند این روش هدایت آب باران برای پروژه هایی که بصورت هوابند اجرا نشده است؛ بصورت ریزش ازگوشه‌ها طراحی میشود یا بعد از هدایت آب باران به گوشه‌ها؛ به داخل ستونها انتقال داده میشود و سپس به سیستم دفع فاضلاب منتهی میشود.

مجتمع-دیدی-سازه-چادری

مشخصات جنس و رنگ پارچه:

سایبان پارچه ای مجتمع فرهنگی دیدی باید طوری طراحی شود تا بیشترین هارمونی را با محیط داشته باشد. غالب مصالح بکار گرفته در نما شیشه میباشد. رنگ سفید و خاکستری (LIGHTE GRAY) پارچه و رنگ استراکچر خاکستری تیره (DARKGRAY)  برای سازه غشایی انتخاب شد. جنس پارچه استفاده شده از نوع 900 گرم بر متر مربع میباشد که با الیاف پلی‌استر و رویه PVC تولید شده‌اند. این پارچه‌ها محصول شرکت مهلر آلمان بوده است و دارای 5 سال گارانتی میباشند.

شرکت آسمانه پارچه خود را از شرکت مهلر آلمان که مرغوبترین تولید کننده پارچه های PVC میباشد تهیه میکند، این شرکت این نوع از پارچه‌های خود را 5 سال گارانتی مینماید، این مورد بدین معنی نیست که بعد از 5 سال، پارچه سازه کششی پوسیده یا خراب میشود، بلکه شرکت مهلر آلمان و به طبع آن، شرکت آسمانه ضمانت میکند تا پایان زمان گارانتی پارچه

رنگ، مقاومت کششی، مقاومت گسیختگی، استانداردهای حریق و … را حفظ کرده باشد و بر این اساس طول عمر مفید را میتوان 25 تا 30 سال درنظر گرفت.

 

ارسال نظر

02122367958
سلام
در واتس‌ اپ پاسخگوی شما هستیم