مشاوره آنلاین
مشاوره آنلاین
En
02122367958

سازه چادری پارکینگ برج مسکونی گلشن – مشهد

سازه-های-چادری-پارکینگ-منزل-مسکونی-گلشن-مشهد
5/5 - (1 امتیاز)

جدول مشخصات سازه چادری پارکینگ برج مسکونی گلشن – مشهد

سال اجرا 1395
جنس لایه پارچه: ۹۰۰gr/m2/الیاف: پلی استر/ رویه:PVC / روکش محافظ:PVDF
مساحت  70 مترمربع
کارفرما جناب اقای سبحانی
طراحی و معماری گروه فنی و مهندسی شرکت آسمانه

 

هدف از ساخت سازه چادری:

برای قسمت پارکینگ برج مسکونی گلشن احتیاج به یک پوشش در مقابل بارش باران و برف و همچنین ایجاد سایه بوده است. سفارش این پروژه در سال 1395 توسط کارفرما جناب آقای سبحانی به شرکت آسمانه ارائه شد. این سازه­‌ها علاوه بر هدف خواسته شده بوسیله زیبایی ذاتی خود باعث ایجاد یک جلوه متفاوت در برج میگردند.

مشخصات سازه کششی:

بمنظور پوشش پارکینگ از 2 عدد المان سازه چادری استفاده شده است. این المان­ها با فرم قوسی (ARC) شاخته شده‌­اند و تمام فضای مدنظر را پوشش میدهند.

المان اول بصورت سه قوس هم جهت میباشد که فرم قوسی شکل آن، ازکمان ایجاد شده روی دیوار تبعیت میکند.در المان دوم که ترکیبی از المان قوسی و زین اسبی میباشد توسط یک لوله فولادی خمیده، انحنای مورد نظر ایجاد شد؛ و توسط سه دستک دیگر محلهای کشش پارچه مشخص شدند.

سازه-چادری-پارکینگ-منزل-مسکونی-گلشن-مشهد

سیستم ساختار فولادی و تکیه‌گاهی:

برای تهیه المان‌های چادری بایستی مرزها و محل کشش پارچه مشخص گردد. مرزها و میزان نیروی پیش تنیدگی در پارچه مشخص کننده فرم پارچه و حالت کلی سازه چادری است. برای بدست آمدن فرم قوسی بایستی حداقل یکی از مرزها به صورت کمان تعریف شود.

در سازه چادری پارکینگ المان شماره 1  دارای یک ضلع قوس‌دار و سه ضلع بدون قوس هست که باعث ایجاد شکل اصلی سازه می­شود. جهت نصب سایبان؛ چهار ستون درکنار دیوار محوطه کاشته و بعنوان تکیه‌گاه سازه چادری مورد استفاده قرار گرفت. 4 لوله‌ فولادی (دستک) منحنی شکل که از ابتدای پارچه‌ها به ستونها متصل شده‌اند؛ به تحمل بار سقف کمک میکنند. این ترکیب و جانمایی علاوه بر پوشش تمام سطح، نمای زیبایی را نیز برای پروژه به ارمغان می‌آورد. در مجموع فضایی به مساحت …. مترمربع توسط سازه غشایی در المان اول پوشیده شده است. طره ای بودن کل سقف از چهار ستون کناره از ویژگیهای خاص این پروژه میباشد.

در سازه چادری پارکینگ المان دوم یک ستون با فاصله از ساختمان قرار داده شد و سه دستک فولادی از آن گرفته شد که به فکهای کشنده لبه پارچه متصل شدند. در نهایت فضایی به مساحت 70 مترمربع توسط سایبان المان دوم پوشیده شده است.

سازه-پارچه-ای-پارکینگ-منزل-مسکونی-گلشن---مشهد

 

سیستم هدایت آب باران:

فرم و شکل اصلی سازه چادری پارکینگ بگونه‌­ای است که باعث هدایت آب به بیرون سیستم طرف می­شود. که به سیستم ریزشی مرسوم است.

رنگ سازه پارچه ای و فولادی:

در معماری اصلی ساختمان، نمای ساختمان مسکونی گلشن بوسیله سنگ کرم رنگ پوشیده شده است. در طراحی سازه پارچه ای تلاش شده است که رنگ این سایبان‌ها با ساختمان برج هماهنگی مطلوبی داشته باشد لذا برای پارچه و استراکچر از رنگ سفید استفاده شده است. پارچه های مورد استفاده در این پروژه از نوع پارچه 900 گرم بر متر مربع با الیاف پلی‌استر و رویه PVC  است که محصول شرکت مهلر آلمان می­باشد.

 

 

ارسال نظر

02122367958
سلام
در واتس‌ اپ پاسخگوی شما هستیم