مشاوره آنلاین
مشاوره آنلاین
En
02122367958

سازه چادری هتل اترک مشهد

سازه چادری هتل اترک مشهد
5/5 - (1 امتیاز)

جدول مشخصات سازه چادری هتل اترک مشهد

سال اجرا 1395
جنس لایه پارچه: 700gr/m2/الیاف: پلی استر/ رویه:PVC / روکش محافظ:PVDF
مساحت   156 مترمربع
کارفرما جناب آقای دکتر باقرزاده
طراحی و معماری گروه فنی و مهندسی شرکت آسمانه

 

با توجه به رشد روز افزون ساخت هتل در مشهد و تغییر ذائقه میهمانان در طی سالیان گذشته، قدمت هتل و طراحی انجام شده برای اتاقها و فضاهای عمومی هت ، مالکین هتل درسال 1375 مبادرت به انجام توسعه و سپس بازسازی هتل اترک نمودند.

در گام نخست در سال 1375 طبقات 8، 9 و 10 به هتل اترک افزوده شد و متعاقبا درسال 1389 در فاز اول طی مدت 12 ماه نمای هتل، طبقات 4 و 5 بازسازی گردید.

سازه کشش هتل اترک

در فاز دوم بازسازی طبقات 6 الی 10  با رعایت بالاترین اصول طراحی و استفاده از با کیفیت‌ترین مصالح هتلی به انجام رسید که در این میان تعدادی از اتاقهای هتل تبدیل به سوییت‌های لوکس، آپارتمان دوبلکس رویال و آپارتمانهای مدرن با امکانات سونا و جکوزی اختصاصی گردید.

سومین و آخرین فاز، باز سازی هتل اترک شامل طبقات 1 الی 3 ، لابی و رستوران رز هتل اترک بود که در سال 1398 به اتمام رسید و بدین شکل هتل اترک با ظاهری آراسته و تجربه‌ای گرانبها به خدماتی درخور شان میهمانان پرداخت.

هتل اترک در زمینی به مساحت 1900 متر مربع و زیربنای 13000 متر مربع دارای 164 واحد اقامتی، سه رستوران فعال شامل رستوران رز در همکف، رستوران یاس در طبقه اول و رستوران ارکیده در بام و کافی شاپ در طبقه همکف و کافی شاپ در بام بوده و همچنین دارای سرویس 24 ساعته غذا و نوشیدنی میباشد.

هدف از ساخت سازه چادری:

کارفرمای این پروژه جناب آقای دکتر باقرزاده در سال 1395 درخواست ایجاد سازه چادری برای هتل مجلل اترک را به تیم فنی و مهندسی شرکت آسمانه ارائه دادند. سازه چادری هتل اترک بمنظور پوشش سقف رستوران و کافی شاپ ارکیده اجرا شد. باید توجه داشت که هدف از ایجاد چنین پوشش مدرنی جنبه زیبایی و جلوه بصری هم دارد چرا که علاوه بر ایجاد سایه و جلوگیری از ریزش برف و باران زیبایی سقف برای هتل بسیار اهمیت داشت.

سازه های پارچه ای هتل اترک

 

مشخصات سازه پارچه ای:

کلیت پلان سقف از 6 عدد مربع تبعیت میکند. نظر کارفرما این بود که سازه چادری با استفاده از ساختارهای که از قبل ساخته شده بودند؛ ایجاد شود. بنابراین تیم فنی و مهندسی شرکت آسمانه بر آن شد تا از فرم مخروطی با یک رینگ فلزی بهره بگیرد؛ و با ایجاد شش سازه چادری مشابه کار طراحی را به انجام برساند. در رأس مخروط یک رینگ فلزی قرار داده و قاعده مخروط بوسیله شکل مربع ایجاد شد. همچنین توسط پارچه فضای بین راس و قاعده مخروط پوشانده شد. برشهای منظم پارچه که از زیر سقف برای میهمانان قابل رویت است زیبایی سازه غشایی را دوچندان میکند.

سیستم ساختار فولادی:

ساختار فولادی هر 6 سازه چادری هتل بدینصورت بود که چهار لوله فولادی از یک طرف به رینگ فلزی وسط و از طرف دیگر به گوشه‌های مربع متصل شدند.

در نهایت این پروژه با ویژگی خاص آن به مساحت 156 مترمربع اجرا شد.

سازه کششی هتل اترک مشهد

 

سیستم هدایت آب باران:

در طراحی سازه چادری هتل جمع‌ آوری آب باران یکی از نکات بسیار مهم است. شیب ایجاد شده توسط پارچه باعث هدایت سریع آب به قسمت انتهایی میشود. بنابراین برای هدایت صحیح از نوارهای پلاستیکی استفاده میشود که آب را به قسمت فکهای کشنده هدایت میکند و از آنجایی که بصورت هوابند اجرا نشده است؛ بصورت ریزش از گوشه‌ها طراحی میشود.

رنگ سازه چادری:

سازه چادری هتل باید طوری طراحی شود تا بیشترین هارمونی را با بنای هتل داشته باشد. هارمونی همیشه باعث جذابیت بصری میشود. شبکه بندی سقف با استفاده از سنگهای خاکستری پوشیده شده است. جنس پارچه استفاده شده ازنوع 700 گرم بر متر مربع میباشد که با الیاف پلی‌استر و رویه PVC تولید شده اند. این پارچه‌ها محصول شرکت مهلر آلمان بوده است. استراکچر این پروژه به رنگ سفید طراحی شد.

 

ارسال نظر

02122367958
سلام
در واتس‌ اپ پاسخگوی شما هستیم