مشاوره آنلاین
مشاوره آنلاین
En
02122367958

سازه چادری مزار شهدای گمنام بوستان نهج البلاغه

سازه-چادری-مزار-شهدا
5/5 - (1 امتیاز)

تصاویر فوق مربوط به پروژه سازه چادری مزار شهدا گمنام بوستان نهج البلاغه منطقه خیابان ایوانک در غرب تهران می باشد

در این پروژه از آسمانه دعوت شد تا پیشنهادی ارائه دهد که ضمن مسقف کردن سقف مشبک قدیمی و ساخته شده آنجا یک پوشش عایق و مناسب بر روی مزار شهدای گمنام ایجاد نماید.

آسمانه طرح سازه چادری را به گونه ای پیشنهاد داد که نه تنها به فرم معماری قبلی موجود آنجا آسیبی وارد نشود بلکه باعث تقویت هندسه محراب و گنبد سازه فوق شد.

مشکلی که در این محل وجود داشت مسقف کردن نماد مزار شهدای گمنام پارک نهج البلاغه ضمن حفظ فرم معماری و المان های محرابی شکل آن بود.

غشاء PVC که در سازه چادری مزار شهدا گمنام بوستان نهج البلاغه استفاده شده از تولیدات شرکت فراری فرانسه کد 6002 می باشد. که یک نوع پارچه سوپر مات و کاملا سفید یخچالی می باشد.

اگرچه طرحی که ارائه شد از پیچیدگی خاص سازه ای برخوردار بود، نورد کردن و ایجاد کردن لوله ها با چند قوس متفاوت با توجه به سایز بزرگ لوله ها و ایجاد محراب در یک محراب سه بعدی کار بسیار سخت بود اما گروه فنی مهندسی آسمانه و تیم تولید و اجرا ما، با دقت عمل و ابتکارات خاصی این سازه را به نحو دقیق و مناسب اجرا نمودند.

شاید مستقیماً در نگاه اول قابل روئیت نباشد اما لازم است بدانید هر چهار بدنه که دارای حالت محرابی هستند به یک سازه چادری مخروطی مرکزی منتهی و متصل شده اند که قسمت اصلی سقف پوشش یافته می باشد

مجموع مساحت بکار رفته در این پروژه 80 مترمربع که در اردیبهشت ماه سال 1402 توسط تیم اجرایی آسمانه طراحی، تولید، ساخته و نصب گردید.

ارسال نظر

02122367958
سلام
در واتس‌ اپ پاسخگوی شما هستیم