مشاوره آنلاین
مشاوره آنلاین
En
02122367958

سازه پارچه ای سردرب ورودی استخر سپاهان – اصفهان

سازه-های-چادری-استخر
5/5 - (1 امتیاز)

جدول مشخصات سازه پارچه ای سردرب ورودی استخر سپاهان – اصفهان

سال اجرا  1392
جنس لایه پارچه: ۹۰۰gr/m2/الیاف: پلی استر/ رویه:PVC / روکش محافظ:PVDF
مساحت  56 مترمربع
کارفرما باشگاه سپاهان
طراحی و معماری جناب اقای مهندس سیامک رحیمی

هدف از ساخت سازه چادری:

پوشش محدوده سردرب ورودی استخر باشگاه سپاهان در اصفهان در سال 1392 به سفارش شرکت ملی فولاد سپاهان به بهره‌ برداری رسیده است. یکی از مهمترین اصول معماری در طراحی هر ساختمانی این است که ورودی باید از دیگر بخش ها متمایز باشد. ورودی باید آن قدر شاخص باشد که با یک نگاه و براحتی قابل تشخیص باشد.

برای اینکه ورودی این استخر را شاخص کنیم، کافی است آن را طوری طراحی کنیم که با بخشهای مجاور و دیوارهای حیاط متفاوت به نظر برسد. البته این به معنای تعریف یک فرم کاملا متضاد و غریبه با کلیت نما و دیواره ها نیست، بلکه روی تعریف فرمی تاکید دارد که در عین هماهنگی کلی با دیگر بخشها برجسته و قابل تشخیص باشد.

استفاده از سازه پارچه ای سردرب ورودی استخر باعث برجسته نشان دادن ورودی باشگاه ملی فولاد سپاهان شد.

سازه-چادری-استخر

 

مشخصات سازه چادری:

سازه پارچه ای سردرب ورودی استخر باشگاه سپاهان بنابر نظر کارفرما مبنی بر عدم استفاده از هیچ عضو فولادی در زیر سقف تیم فنی و مهندسی شرکت آسمانه را بر آن داشت که از فرم مخروطی شکل سازه چادری با استفاده از چهار ستون جانبی بهره بگیرد. سازه چادری مخروطی از بهینه‌ترین و پایدارترین فرم باربری در بین سایر فرمهای سازه پارچه ای میباشد که جزء سایبانهای چادری از پیش طراحی شده شرکت آسمانه نیز میباشد. این پروژه به مساحت 56 مترمربع اجرا شده است.

سازه-های-پارچه-ای-استخر

 

سیستم هدایت آب باران:

فرم و شکل اصلی سازه چادری در این پروژه به گونه‌­ای است که باعث هدایت آب به قسمت بیرون سیستم می­شود در این روش آب روی پارچه ها توسط نوارهای پلاستیکی به گوشه‌های آن انتقال داده میشود و از لبه پارچه تخلیه میشود که به سیستم ریزشی مرسوم است.

سازه-پارچه-ای-استخر

 

رنگ سازه های چادری:

در طراحی سازه پارچه ای سردرب تلاش شده است که رنگ این سازه ها با ساختمان باشگاه هماهنگی مطلوبی داشته باشد. لذا برای پارچه و سازه فلزی از رنگ سفید استفاده شده است. سازه چادری این پروژه بنابر درخواست کارفرما از پارچه gr/m2۹۰۰ به رنگ سفید با الیاف پلی استر و رویه PVC با روکش محافظ PVDF انتخاب شده است.

ارسال نظر

02122367958
سلام
در واتس‌ اپ پاسخگوی شما هستیم