مشاوره آنلاین
مشاوره آنلاین
En
02122367958

سازه چادری استادیوم ورزشی – ترکمنستان

سازه-چادری-استادیوم-ورزشی
5/5 - (1 امتیاز)

جدول مشخصات سازه چادری استادیوم ورزشی – ترکمنستان

سال اجرا  1392
جنس لایه پارچه: ۹۰۰gr/m2/الیاف: پلی استر/ رویه:PVC / روکش محافظ:PVDF
مساحت  936 مترمربع
کارفرما جناب آقای مهندس رضایی
طراحی و معماری گروه فنی و مهندسی شرکت آسمانه

 

هدف از ساخت سازه چادری استادیوم ورزشی:

سازه چادری استادیوم ورزشی، بعنوان یک سایبان مدرن و زیبا در معماری ورزشگاه ها مطرح است. این سازه‌ چادری در طرحهای مختلفی همچون آرک طره ای قابل ارائه میباشند. از این نوع ساختارهای کششی معمولا برای قسمت جایگاه تماشاگران استفاده میشود

سازه-پارچه-ای-استادیوم-ورزشی

 

مشخصات سازه چادری استادیوم ورزشی:

به منظور پوشش قسمت جایگاه تماشاگران از 2 عدد المان سازه چادری استفاده شده است. این المان­ها با فرم ARC شاخته شده ­اند.

در این فرم‌ها معمولا از دو قوس با انحنای متفاوت در دو جهت استفاده می‌شود تا مقاومت سازه چادری در مقابل بارهای ثقلی و مکشی باد تامین شود.

در این نوع از سازه چادری به دلیل استفاده زیاد از عناصر فولادی، سازه چادری طراحی شده (نسبت به سایر فرمهای سازه های چادری) گرانتر خواهد بود.

سازه-های-چادری-استادیوم-ورزشی

 

سیستم سازه فلزی و تکیه گاهی:

برای تهیه المان های چادری بایستی مرزها و محل کشش پارچه مشخص گردد. مرزها و میزان نیروی پیش تنیدگی در پارچه مشخص کننده فرم پارچه و حالت کلی سازه چادری است. برای بدست آمدن فرم قوسی در سازه های چادری بایستی حداقل یکی از مرزها به صورت قوس تعریف شود.

در این پروژه هر کدام از المانهای سازه چادری دارای دو ضلع قوس دار و دو ضلع بدون قوس هستند که باعث ایجاد شکل اصلی سازه می­شوند. فریم اصلی به وسیله لوله‌های فولادی گالوانیزه و تیرهای فولادی ضخیم ساخته شده است که پس از رنگ آمیزی، توسط پارچه ها پوشیده شده است.

سازه-های-پارچه-ای-استادویم-ورزشی

 

سیستم هدایت آب باران:

فرم و شکل اصلی سازه چادری استادیوم ورزشی ترکمنستان در این پروژه به گونه­‌ای است که باعث هدایت آب به قسمت پایین سیستم می­شود. در یک سمت سازه­‌ها کانال هدایت آب تعبیه شده است که آب پس از جمع آوری از روی سطح پارچه، به داخل کانال رفته و از آنجا تخلیه می­شود. کانال هدایت آب همانند المان­های سازه چادری در نظر گرفته شده اند و به گونه‌­ای طراحی شده تا از معرض دید پنهان باشد و قسمتی از سازه اصلی محسوب گردد. آب­روها از جنس ورق فولادی گالوانیزه ساخته شده­اند تا زنگ­زدگی در آنها کنترل شود. علاوه بر گالوانیزه بودن، این قطعات به وسیله رنگ آمیزی نیز در مقابل خطر زنگ زدگی محافظت می­شوند.

رنگ سازه های چادری و فولادی:

در معماری اصلی استادیوم، پروفیلهای اصلی سازه چادری به رنگ آبی انتخاب شده است تا علاوه یر هماهنگی بارنگ بنای اصلی ومحوطه ورزشگاه  به شادی و طراوت محیط استادیوم کمک کند. در طراحی سازه های چادری تلاش شده است که رنگ این سازه ها با ساختمان استادیوم هماهنگی مطلوبی داشته باشد لذا برای پارچه  ازرنگ  سفید و سازه فلزی از رنگ آبی استفاده شده است. جنس پارچه gr/m2۹۰۰ با الیاف پلی استر و رویه PVC  و روکش محافظPVDF میباشدکه محصول شرکت  فراری است.

 

 

 

 

ارسال نظر

02122367958
سلام
در واتس‌ اپ پاسخگوی شما هستیم