مشاوره آنلاین
مشاوره آنلاین
En
02122367958

سازه چادری کافی شاپ خلیج فارس – مشهد

سازه-های-چادری-کافی-شاپ-خلیج-فارس
امتیاز دهید

جدول مشخصات سازه چادری کافی شاپ خلیج فارس – مشهد

سال اجرا  1392
جنس لایه پارچه: ۹۰۰gr/m2/الیاف: پلی استر/ رویه:PVC / روکش محافظ:PVDF
مساحت  342 مترمربع
کارفرما جناب آقای حمیدرضا خسروی
طراحی و معماری گروه فنی و مهندسی شرکت آسمانه

موقعیت : خراسان رضوی، مشهد، منطقه ییلاقی طرقبه

شهر طرقبه در میان دره‌های سرسبز رشته‌کوه بینالود واقع گردیده‌ است. این منطقه کوهستانی زیبا، دارای تعداد زیادی باغ‌ و پارک‌ و همچنین بواسطه داشتن هوای مطبوع، تپه‌های زیبا و شب‌های خنک در تابستان دارای رستورانهای متعددی میباشد.

اغلب رستورانها در این منطقه فضاهایی مانند بام، روف گاردن یا تراسهای روباز دارند که برای مورد استفاده قرار گرفتن این فضاها، اولین نیاز کنترل آفتاب و ایجاد سایه در روز است.

سازه-چادری-کافی-شاپ-خلیج-فارس

 

هدف از ساخت سازه چادری کافی شاپ :

کافی شاپ و رستوران خلیج فارس در محدوده غربی شهر مشهد مقدس قرار گرفته است. این رستوران که در یک فضای باز قرار دارد شامل یک ساختمان یک طبقه به عنوان رستوران و یک فضای باز در قسمت بام به عنوان کافی شاپ روباز می­باشد.

هدف از انجام سازه چادری کافی شاپ خلیج فارس ایجاد یک پوشش مناسب در مقابل عوامل جوی همچون بارش باران و تابش آفتاب بوده است . علاوه بر آن استفاده از یک سازه چادری زیبا و شاخص بر جذب مشتریهای کافی شاپ تاثیربسزایی دارد. بدین منظور کارفرما جناب آقای خسروی درسال 1392 درخواست خود را مبنی بر ایجاد این سازه چادری را ارائه دادند.

مشخصات سازه چادری کافی شاپ :

بنا بر نظر کارفرما و شرایط بهره­ برداری از کافی شاپ، سازه چادری به صورت هوابند نبوده و به عنوان سایبان مورد استفاده قرار گرفته­ اند. سازه چادری مورد استفاده برای این رستوران دارای دو مدل ساختاری می­باشند.

المان سازه چادری با فرم مخروط دوقلو که به عنوان المان اصلی مورد استفاده قرار گرفته است و به نحو مطلوبی نمای ساختمان را از ساختمان­ های مجاور متمایز ساخته است و هشت عدد المان مخروطی و مشابه یکدیگر که در پشت المان اصلی به عنوان مکمل طرح اصلی و در فضای بام جای گرفته­ اند.

سازه چادری کافی شاپ خلیج فارس مخروطی شکل از جمله اشکال و فرم های اصلی آنتی کلاستیک سازه های چادری هستند که از بهینه ترین و پایدارترین فرم باربری در بین سایر فرم های سازه های چادری میباشند.المان اصلی سازه پارچه ای که یک مخروط دوقلو می­باشد فضایی بالغ بر 140 مترمربع را تحت پوشش قرار داده است.

سازه-پارچه-ای-کششی-رستوران-خلیج-فارس

 

سیستم ساختارفولادی:

برای سازه پارچه ای اصلی دو عدد ستون مرکزی نقش تکیه­ گاه­ های اصلی را ایفا می­کنند. این ستون­ها از روی زمین شروع شده و به صورت مورب به سمت راس­ های مخروط حرکت می­کنند. ستون­ها از فضای موجود در راس مخروط­ها عبور کرده و در نقطه­ ای بالاتر از سطح چادر، به عنوان تکیه­ گاه سازه چادری عمل می­کنند. در قسمت راس، پارچه­ها به یک رینگ فلزی ختم می­شوند و در نهایت به وسیله هشت عدد کابل فولادی به ستون­های اصلی مهار می­شوند. استفاده از سیستم کابلی به همراه اتصالات ظریف و زیبا در این فضا، برزیبایی آن افزوده است.

8 عدد سیستم سازه چادری مکمل در کنار سازه چادری مخروطی اصلی استفاده شده اند. مساحت هر کدام از آنها 22 مترمربع میباشد. هر کدام از این سازه­ ها به عنوان یک سایبان هستند و از یک ستون جانبی به عنوان تکیه گاه بهره می­برند. البته این نوع ازسایبانهای چادری که از نوع پیش ساخته سازه های مخروطی میباشند؛ به سازه هایی که طراحی، محاسبات و مهندسی آنها در سایزهای مختلف سازه چادری از قبل انجام شده است ودرحال حاضر براساس درخواست مشتری، سازه چادری مورد نظر ساخته و در محل نصب میگردد.

استفاده از ستون­هایی که بیرون از سایبان قرار دارند باعث می­شود تا امکان استفاده از حداکثر فضای قابل استفاده در زیر چادر فراهم شود به علاوه، ستون­ها به گونه­ ای طرح شده­ اند تا بر زیبایی سازه های چادری بیفزاید.

سازه-های-پارچه-ای-کافی-شاپ-خلیج-فارس

 

سیستم هدایت آب باران:

فرم و شکل اصلی سازه چادری رستوران خلیج فارس به گونه­ای است که باعث هدایت آب به قسمت بیرون سیستم می­شود در این روش آب روی پارچه توسط نوارهای پلاستیکی به گوشه‌های آن انتقال داده می شود و از لبه پارچه تخلیه میشود. این روش به سیستم ریزشی مرسوم است.

رنگ سازه چادری و فولادی:

در معماری اصلی ساختمان، نما به وسیله سنگ پوشیده شده است که کرم رنگ هستند. در طراحی سازه چادری تلاش شده است که رنگ این سازه‌ها با ساختمان کافی شاپ هماهنگی مطلوبی داشته باشد لذا برای پارچه و سازه فلزی از رنگ سفید استفاده شده است.

پارچه های مورد استفاده در این پروژه از نوع پارچه gr/m2۹۰۰با الیاف پلی استرو رویه PVC با روکش محافظPVDF  است که محصول شرکت FERRARI می­باشد.

ارسال نظر

02122367958
سلام
در واتس‌ اپ پاسخگوی شما هستیم