مشاوره آنلاین
مشاوره آنلاین
En
02122367958

سازه چادری میدان بار – لار

میدان میوه و تره بار لار
5/5 - (1 امتیاز)

جدول مشخصات سازه چادری میدان بار – لار

سال اجرا  1394
جنس لایه پارچه: ۹۰۰gr/m2/الیاف: پلی استر/ رویه:PVC / روکش محافظ:PVDF
مساحت  1210 مترمربع
کارفرما جناب اقای احمدیان
طراحی و معماری شرکت فنی و مهندسی اسمانه

لار، شهری واقع در بخش جنوب شرقی استان فارس که از نظر شهرسازی یکی از عجیب‌ترین شهرهای ایران و حتی خاورمیانه محسوب می‌شود.

این شهرستان با جمعیتی حدود ۲۳۰ هزار نفر در فاصله ۳۸۰ کیلومتری از شیراز واقع شده است.

از همان سال ۱۳۳۹ و در آن تلاطم ناشی از ویرانه‌های شهر و آوارگی مردم در اثر زلزله؛ مسئولان حکومتی در فاصله ای تقریبا چهار کیلومتری از شهر زلزله زده لار قدیم، خیمه‌گاه جدیدی را با ساختار و بنیانی نو و در حقیقت با هدف ساخت بناهایی مقاوم در برابر زلزله و حوادث طبیعی پیشنهاد کردند و از همانجا شکل‌گیری یک شهر جدید با ساختاری کاملاً متفاوت و مدرنیته بنیان گذاشته شد.

شهر جدید با ویژگی‌های کالبدی بیانگر الگوی شهرسازی شطرنجی و فاقد نظام محله‌ای است، بناهای احداثی در این شهر عمدتا با مصالح جدید و متمایز با بافت سنتی شهر قدیم است و هم اینک نیز بسیاری از کارکردهای شهری را در خود متمرکز کرده است.

دیتیل-سازه-پارچه-ای-میدان-میوه-و-تره-بار

 

هدف از ساخت سازه چادری میدان بار:

هدف از ایجاد سازه‌ چادری پوشش سقف قسمت مرکزی و راهروهای اطراف میدان تره‌بار میباشد. پوشش محدوده سقف میدان تره‌بار در سال 1394 به سفارش جناب اقای احمدیان در شهر لار به بهره‌ برداری رسیده است. زمین پروژه با موقعیت مکانی خاص در مجاورت مسجد بعنوان مسیر اصلی گذرگاه شهری قرار گرفته است. همه مردم روزانه بصورت مستقیم یا غیرمستقیم با میدان میوه و تره‌بار در ارتباط هستند.

یکی از مهمترین اصول معماری در طراحی مکانهای عمومی مثل بازار این است که باید علاوه بر جذابیتهای ظاهری دارای ویژگیهای کاربردی نیزباشد. ویژگیهایی شامل تهویه مناسب، استفاده از حداقل نور مصنوعی در روز، دسترسی راحت برای خریداران وکامیون داران و … میبباشد.

میدان میوه و تره بار لار

 

مشخصات سازه‌ چادری:

سازه چادری میدان بار لار بنابر نظرکارفرما مبنی بر ایجاد یک سقف سبک و البته روشن در قسمت مرکزی و پوشش سقف راهروهای جانبی میباشد. با داشتن سابقه زلزه درشهر لار انتخاب سازه پارچه ای بهترین مورد در صورت وقوع زلزله بود. برای نیل به این هدف تیم فنی و مهندسی آسمانه را بر آن شد که از فرم قوسی شکل سازه چادری استفاده کند. این فرم از خارج بصورتی است که گویا گنبدهای سفید ایجاد شده است. فرمهای قوسی شکل بدلیل استفاده بیشتر از مصالح فولادی نسبت به سایر فرمهای سازه‌ چادری پرهزینه‌تر است. این پروژه به مساحت 1210 مترمربع اجراشده است.

میدان تره بار لار شیراز

 

سیستم هدایت آب باران:

فرم و شکل اصلی سازه‌ چادری میدان بار لار بگونه‌­ای است که آب روی پارچه توسط نوارهای پلاستیکی به گوشه‌های آن انتقال داده و از آنجا به سیستم دفع فاضلاب روی پشت بام هدایت میشود.

میدان تره بار لارستان

 

رنگ سازه‌های چادری:

در طراحی سازه‌ چادری میدان بار لار تلاش شده است که رنگ این سازه‌ها با بنای ساختمان میدان تره‌بار هماهنگی مطلوبی داشته باشد. در نمای ساختمان از آجرهای سفال کرم رنگ، سنگهای رنگ روشن و دربهای کرکره‌ای سفیدررنگ استفاده شده، لذا برای پارچه و سازه فلزی از رنگ سفید بهره گرفته شد. سازه‌ چادری این پروژه بنابر درخواست کارفرما از پارچه gr/m2۹۰۰  با الیاف پلی استرورویه PVC  با روکش محافظPVDF  انتخاب شده است. که محصول شرکت ….میباشد.

ارسال نظر

02122367958
سلام
در واتس‌ اپ پاسخگوی شما هستیم