مشاوره آنلاین
مشاوره آنلاین
En
02122367958

سازه چادری سردرب رستوران هیگ برگر – مشهد

سازه-های-چادری-رستوران-هیگ-برگر
امتیاز دهید

جدول مشخصات سازه چادری سردرب رستوران هیگ برگر – مشهد

سال اجرا  1391
جنس لایه پارچه: ۹۰۰gr/m2/الیاف: پلی استر/ رویه:PVC / روکش محافظ:PVDF
مساحت  100 مترمربع
کارفرما جناب آقای مهندس سهرابیان
طراحی و معماری شرکت فنی و مهندسی آسمانه

هدف از ساخت سازه چادری سردرب رستوران :

کارفرمای این پروژه جناب آقای مهندس سهرابیان درسال 1391 درخواست ایجاد این سردرب را به تیم فنی و مهندسی شرکت آسمانه ارائه دادند. پوشش محدوده سردرب ورودی رستوران هیگ برگر مشهد به منظور تاکید بر ورودی رستوران و ایجاد دعوت کنندگی بیشتر ایجاد شد. ایجاد المانی خاص در ورودی رستورانها یا کافی شاپها  یکی از اصول جذب مشتری میباشد که علاوه بر خوانا شدن ورودی بر زیبایی بصری آن نیزمی افزاید. ورودی رستوران در واقع پیش نمایش فضایی است که یک عابر میخواهد وارد آن شود. طراحی ورودی باید حس کنجکاوی مشتریان برای ورود و غذا خوردن را تحریک کند. طراحی ورودی می تواند بسیار زیرکانه و هدفمند باشد و فقط ایجاد یک حفره در دیوار به نظر نرسد.

ورودی رستوران باید:

  • بتواند مردم را به داخل جذب کند و باعث شود به احساس آرامش فوری برسند.
  • با دوام مناسب طراحی شود و به راحتی باز و بسته شود.
  • دعوت کننده و پذیرنده باشد

سازه-های-پارچه-ای-رستوران-هیگ-برگر

 

مشخصات سازه چادری:

سازه چادری سردرب رستوران هیگ برگر بنابر نظر کارفرما مبنی بر ایجاد 2 عدد سازه چادری با استفاده از سازه سنتی ساختمان بوده است. در شکل آنتی کلاستیک زین اسبی سازه چادری، انحنای سطح سازه پارچه ای با استفاده از تکیه گاه های پیرامونی که همه آنها در یک صفحه نیستند ایجاد میشود و به کمک این تامین انحنا ء در هر دو جهت داخل و خارج در تمام نقاط ؛سطح پارچه ی سازه چادری، پایدار و باربر میشود دراین مورد خاص با استفاده ازدستکهایی که ازستونهای خود ساختمان گرفته شد کدارتفاعی های متفاوت ایجاد شد.

از حیث معماری سازه پارچه ای میتوان طرح زین اسبی سازه پارچه ای را ترکیبی از دو المان قوسی و تیزه و دره دانست و به دلیل حداقل مصرف سازه فولادی آن را اقتصادیتر و ارزانترین حالت سازه های چادری برشمرد.درنهایت این پروژه با ویژگی خاص آن به مساحت 100 مترمربع اجرا شد.

سازه-چادری-رستوران-هیگ-برگر

 

سیستم سازه فلزی و تکیه گاهی:

فرم سازه این پروژه از نوع زین اسبی دو قلو میباشد که از 6 نقطه در ترازهای مختلف کشیده شده است. کته حائز اهمیت در طراحی این سازه محدودیت کامل در اتصال و تکیه به سازه سنتی ساختمان بود و میبایست یک سازه صد در صد کششی را به نقاط مختلف همان سازه سنتی متصل کرد. درواقع در طراحی این سازه چادری به نوعی این سازه سنتی ساختمان بود که نقاط کشش را به تیم طراحی دیکته مینمود.

سازه-پارچه-ای-رستوران-هیگ-برگر

 

سیستم هدایت آب باران:

متداولترین سیستم هدایت آب باران سازه پارچه ای به این صورت است که آب سطح پارچه به صورت ریزشی ازلبه کارمی باشد.

رنگ سازه های چادری:

در طراحی سازه چادری سردرب رستوران تلاش شده است که رنگ این سازه‌ها با بنای ساختمان رستوران هماهنگی مطلوبی داشته باشد لذا برای پارچه و سازه فلزی از رنگ سفید استفاده شده است.. سازه چادری این پروژه بنابر درخواست کارفرما از پارچه gr/m27۰۰  با الیاف  پلی استرورویه PVC   انتخاب شده است.که محصول شرکت ….می باشد.

 

 

 

 

ارسال نظر

02122367958
سلام
در واتس‌ اپ پاسخگوی شما هستیم