مشاوره آنلاین
مشاوره آنلاین
En
02122367958

سازه پارچه ای باغسرا گلستان – مشهد

سازه-های-چادری-باغسرای-گلستان
5/5 - (1 امتیاز)

جدول مشخصات سازه پارچه ای باغسرا گلستان – مشهد

سال اجرا 1392
جنس لایه پارچه: ۹۰۰gr/m2/الیاف: پلی استر/ رویه:PVC / روکش محافظ:PVDF
مساحت   مترمربع
کارفرما جناب  آقای مهندس کامرانی
طراحی و معماری گروه فنی و مهندسی شرکت آسمانه

هدف از ساخت سازه چادری:

سازه چادری بعنوان یک سایبان مدرن و زیبا و پوششی محرم ساز در طراحی باغسرا گلستان مشهد مطرح بوده است. به منظور ایجاد سایه و جلوگیری از ریزش باران در فضاهای سرباز این باغسرا در بخش بانوان کارفرمای این پروژه جناب آقای مهندس کامرانی سفارش ساخت سازه چادری در سال 1392  به گروه فنی و مهندسی شرکت آسمانه ارایه کرد.

سازه-های-پارچه-ای-باغسرای-گلستان

 

سازه پارچه ای باغسرا در طرحهای مختلفی قابل ارائه بود که سازه چادری مخروطی از پیش طراحی شده با توجه به صرفه اقتصادی و نداشتن الزامات معماری برای این پروژه برگزیده شد. البته این سایبانهای چادری به سازه‌هایی که طراحی، محاسبات و مهندسی آنها در سایزهای مختلف سازه چادری از قبل انجام شده و بر اساس درخواست مشتری، سازه غشایی مورد نظر ساخته و در محل نصب میگردد اطلاق میشوند.

سازه-پارچه-ای-باغسرای-گلستان

 

مشخصات سازه های چادری:

سازه چادری مخروطی شکل از جمله اشکال و فرمهای اصلی آنتی کلاسیک سازه‌های چادری هستند که از بهینه ترین و پایدارترین فرم باربری در بین سایر فرمهای سازه پارچه ای کششی میباشند.

گروه فنی و مهندسی شرکت آسمانه با ایجاد 4 سازه پارچه ای 64 متری با فرم مخروطی مساحتی بالغ بر 256 مترمربع را پوشش داد.

سازه-های-پارچه-ای-باغسرای-گلستان

 

سیستم سازه فلزی و تکیه گاهی:

سازه چادری مخروطی متصل به پایه مرکزی، از متداولترین و بهینه‌ترین حالتهای سازه چادری است. سازه پارچه ای مخروطی هم به صورت منفرد و هم به شکل‌ چند مخروطی یا مخروطهای معکوس به کار میرود. وزن سازه چادری توسط چهار لوله فولادی که از یک سمت به رئوس پارچه و از سمت دیگر به ستون مرکزی متصل شده اند انتقال داده میشود. بدین منظور ستونهای مرکزی به قطر 220 میلیمتر طراحی شدند و کابلهای کششی به ضخامت 12 میلیمتر که از ابتدا و میانه‌ی لوله‌ها شروع و به ستون مرکزی پایان مییابند نیز به این فرایند کمک میکنند.

دیتیل-سازه-چادری-باغسرای-گلستان

 

سیستم هدایت آب باران:

فرم و شکل اصلی سازه پارچه ای باغسرا به گونه‌­ای است که با ایجاد یک رینگ فلزی در نوک مخروطی و استفاده از نیروی کششی کابلها امکان تخلیه‌ی آب میسر گردید.

سازه-چادری-باغسرای-گلستان

 

رنگ سازه های چادری و فولادی:

پروفیلهای اصلی سازه چادری به رنگ سفید انتخاب شده است تا علاوه یر هماهنگی با محوطه باغسرا به شادی و طراوت محیط کمک کند. البته خطوط برش پارچه که از زیرسقف نمایان است با پویایی منحصر به فردی حس حرکت را به بیننده القا میکنند.
پارچه 900 گرم بر مترمربع به رنگ سفید ازالیاف پلی استر با رویه PVC و روکش محافظ PVDF انتخاب شده است که محصول شرکت مهلر آلمان میباشد.

 

 

 

 

 

ارسال نظر

02122367958
سلام
در واتس‌ اپ پاسخگوی شما هستیم