مشاوره آنلاین
مشاوره آنلاین
En
02122367958

تلفیق سازه چادری و سازه فضاکار

سازه چادری و فضاکار
5/5 - (1 امتیاز)

با مطالعه این مقاله متوجه خواهید شد که چطور با تلفیق دو نوع از متریالهای ساختمانی مثل سازه چادری و سازه فضاکار می‌توان گزینه های مناسبی برای فضاهایتان ایجاد کنید.

سازه چادری به دلیل داشتن وزن بسیار کم و مقاومت کششی بسیار بالا گزینه مناسبی جهت پوشش دهانه های بسیار بزرگ هستند.

برای این منظور بایستی سازه چادری پیش تنیده شود و از اطراف کشیده شود تا نیروی کششی قابل توجهی در پارچه ایجاد گردد. این نیروی کششی باعث میگردد تا سازه چادری در مقابل بارهای وارده از جمله بار باد و بار برف مقاومت مناسبی از خود نشان دهد.
چند پیش نیاز ضروری جهت اعمال نیروی کششی به سازه‌ چادری مورد نیاز است. ابتدا باید تکیه‌گاه بسیار مقاومی فراهم کرد تا توانایی مقاومت در برابر این نیروی بزرگ را داشته باشد.

سازه-پارچه-ای-دنیای-آرزو-ساری

 

سپس باید به کمک تجهیزاتی همانند جرثقیل‌های بزرگ، نیروی کششی مورد نیاز را در سازه های غشایی ایجاد کرد. علاوه بر این باید در نظر داشت که پارچه مورد استفاده در این سازه‌ها باید از مقاومت‌ترین نوع پارچه‌ها باشد.

برای پوشش دهانه بزرگ به تکیه‌گاه مقاوم، سازه فلزی سنگین و پارچه مقاوم نیاز داریم.

روشی که گفته شد، یک روش معمول برای پوشش دهانه‌های بسیار بزرگ است. یک راه حل دیگر برای پوشش دهانه‌های بسیار بزرگ، استفاده همزمان از سازه‌ چادری و سازه فضاکار است.

در این روش برای پوشش محیط از یک سازه فضاکار استفاده میشود و سازه چادری همانند یک مکمل به این سازه اضافه میشود و نقش پوشانه را خواهد داشت.

پیشنهاد میشود برای مشاهده بیشتر پروژه سازه چادری دنیای ارزو ساری به صفحه پروژه ها مراجعه کنید.

مزیت این روش نسبت به حالت قبل این است که نیروی کششی بسیار کمتری مورد نیاز است. در این حالت پارچه در دهانه‌های کوچکتری به تکیه‌گاه خود (سازه فضاکار) متصل میشود لذا نیروی کمتری به تکیه‌گاه وارد خواهد شد.

award_winner_design_image (2)

 

برای اجرا نیز تجهیزات ساده‌تری مورد نیاز است.

یک سازه فضاکار متشکل از لوله‌های فولادی زیادی است که در گره‌ها با یکدیگر تلاقی دارند. با توجه به نوع فرم سازه چادری میتوان از گره‌های موجود در سازه فضاکار به عنوان نقاط کشش استفاده کرد. در این حالت طراح سازه چادری تکیه‌گاه‌های بیشتری در اختیار دارد تا فرم مدنظر خود را پیاده سازی کند.

ارسال نظر

02122367958
سلام
در واتس‌ اپ پاسخگوی شما هستیم