مشاوره آنلاین
مشاوره آنلاین
En
02122367958

انواع جوش سازه چادری

انواع دوخت پارچه سازه چادری
5/5 - (1 امتیاز)

در این مقاله قصد داریم شما را با انواع جوش سازه چادری آشنا کنیم

یک سازه چادری فرم تماشایی و خلاقانه‌ای را در فضاهای شهری به رخ میکشد. فرمهایی که سرشار از انحناهای دلنشین و چشم نواز هستند. سازه چادری معمولاً با زاویه قائمه بیگانه هستند و با اتکاء بر حرکتهای آزادانه خود در فضا، فرمهای زیبایی را به نمایش میگذارند.

برای تولید و بدست آوردن یک سازه چادری لازم است که سطح آن به الگوهای کوچکتری تقسیم شود. این کار دقیقا مشابه فرآیند الگو کردن یک لباس در خیاطی است.

انواع-دوخت-سازه-چادری

پس از بدست آمدن الگوهای پارچه لازم است که این الگوها به یکدیگر متصل شده و سطح اصلی سازه چادری بدست آید. اتصال این الگوها با انواع جوش سازه چادری قابل انجام است.

  • دوخت به وسیله چرخ خیاطی

در این حالت الگوهای پارچه بر روی یکدیگر قرار گرفته و بوسیله چرخ خیاطی صنعتی به یکدیگر دوخته میشوند. این مدل اتصال برای پارچه های HDPE استفاده میشود. ساختار این پارچه ها مشبک بوده و صرفا جهت سایبان مناسب هستند.به دلیل اینکه از سوزن در این روش استفاده میشود برای سازه های آب بند مناسب نمیباشد.

•	دوخت به وسیله چرخ خیاطی

  • جوش پارچه به وسیله جریان هوای داغ

این روش برای پارچه های روکش PVC مناسب است. جریان هوای داغ (همانند سشوار) به لبه های پارچه دمیده میشود و باعث میشود که لایه PVC پارچه ذوب شود سپس لبه های پارچه بوسیله فشار به یکدیگر متصل میشوند.

با توجه به وزن کم دستگاه جوش در این حالت، گزینه ایده‌آلی برای استفاده در محل نصب میباشد. کیفیت جوش در روش پایین بوده و وابستگی زیادی به مهارت کاربر دستگاه دارد.

3جوش بوسله جریان هوای داغ

  • جوش به وسیله لبه داغ

همانند روش قبل، پارچه‌هایی که روکش PVC دارند بوسیله این دستگاه قابل جوش هستند.یک تیغه فلزی گوه مانند که تا دمای مشخصی گرم شده است از میان دو لبه پارچه عبور داده میشود. لایه PVC پارچه ها ذوب میشود و دو لبه پارچه به یکدیگر متصل میشوند. کیفیت جوش در این حالت بهتر از حالت قبل است و وابستگی کمتری به مهارت انسانی دارد.

جوش بوسیله لبه داغ

  • جوش HF

دستگاه جوش HF از فناوری امواج صوتی با فرکانس بالا (High frequency) استفاده میکند. لبه های پارچه بر روی یکدیگر قرار میگیرند و سپس تیغه‌های دستگاه بوسیله ایجاد امواج صوتی باعث ذوب لایه PVC پارچه و اتصال آنها به یکدیگر میشود. این فناوری باعث جوش با کیفیت بسیار بالا و به صورت کاملا یکنواخت میشود.

جوش HF سازه چادری

ارسال نظر

02122367958
سلام
در واتس‌ اپ پاسخگوی شما هستیم