مشاوره آنلاین
مشاوره آنلاین
En
02122367958

استفاده از سازه چادری در نما ساختمان

سازه چادری نما
5/5 - (1 امتیاز)

در این مقاله میخواهیم در خصوص دلایل استفاده از سازه چادری در نما ساختمان بپردازیم
از دید یک ناظر بیرونی، نمای ساختمان همانند پوسته و ویترین یک سازه است. در ساختمان‌سازی به سویه ی بیرونی یک ساختمان نما گفته می‌شود. یک معمار علاوه بر طراحی داخلی، احتیاج به یک طراحی زیبا و کاربردی برای نمای ساختمان دارد. ایجاد یک جلوه و طرح زیبا در نمای ساختمان باعث میشود که کلیت ساختمان بسیار بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

مصالح مورد استفاده در نمای ساختمان بسیار متنوع هستند.

آجر: نمای آجری از دیرباز در ساختمانها مورد استفاده بوده امروزه نیز در ساختمانهای فراوانی استفاده میشود. به دلیل تنوع بالای آجرها و همچنین رنگ بندی متنوع، یک معمار خوش سلیقه میتواند یک طرح زیبا با آجر ارائه دهد.

نمای آجری ساختمان

سنگ: استفاده از سنگهای مختلف همچون گرانیت، تراورتن، مرمر و … در نمای سنگی رایج است. این نماها تا سالیان متمادی پایدار، مقاوم و ماندگار هستند.

سیمان: نمای سیمانی به نسبت قیمت ارزانی دارد و سرعت اجرای آن بالاست.

شیشه: نمای شیشه‌ای یک نمای پرطرفدار در ساختمان میباشد. بوسیله این نما میتوان قسمت عمده نور مورد نیاز فضای داخلی را تامین کرد.

نمای شیشه ای ساختمان

چوب: نمای چوبی یکی از جذابترین نماهای ساختمانی است. وزن سبک، تنوع بالا و زیبایی منحصر به فرد از مزیتهای این نماست.

 

نمای چادری: یکی از مدرنترین و زیباترین روشهای قابل استفاده در نمای ساختمان، استفاده از سازه‌های چادری است. در سالهای اخیر پروژه‌های متعدد و زیبایی بوسیله سازه چادری خلق شده‌اند.

مزایای بسیاری در استفاده از سازه چادری وجود دارد. کنترل میزان نور ورودی (بوسیله استفاده از پارچه‌هایی که درصد انتقال نور متفاوتی دارند)، کاهش وزن ساختمان، هزینه نصب کمتر به نسبت مصالح سنگین و سنتی.

قابلیت شکل پذیری بسیار بالای سازه‌های چادری میتواند باعث خلق فرمهای حیرت انگیزی در نمای ساختمان شود. بهره‌گیری همزمان از خاصیت شکل‌پذیری و همچنین خاصیت انتقال نور در سازه‌های چادری باعث بوجود آمدن سایه‌های زیبا و ایجاد عمق در نمای ساختمان میشود.

چه در روز و چه در شب، سطوح نورانی سازه چادری تاثیر مثبتی بر محیط پیرامون خود خواهد داشت.

تحقیقات نشان داده که استفاده از سازه‌های چادری در نمای ساختمان، میتواند تا 80% از گرمای جذب شده در پنجره‌های ساختمان را کاهش دهد.

در فصل گرم، سازه‌های چادری همانند یک سایبان عمل کرده و باعث کاهش گرمای جذب شده در ساختمان میشود و به سرمایش ساختمان کمک میکند. در فصل سرد نیز سازه‌های چادری همانند یک عایق حرارتی عمل کرده و باعث ایجاد یک لایه حرارتی در اطراف ساختمان میشود.

ارسال نظر

02122367958
سلام
در واتس‌ اپ پاسخگوی شما هستیم