مشاوره آنلاین
مشاوره آنلاین
En
02122367958

استفاده از سازه چادری در مبلمان شهری

سازه-چادری-در-مبلمان-شهری
امتیاز دهید

در صنعت شهرسازی اصطلاح مبلمان شهری کاربرد زیادی دارد. اما مبلمان شهری چیست و چگونه میتوان از سازه چادری در مبلمان شهری استفاده کرد؟

برای زیباسازی محیط شهری و با توجه به فرهنگ و نیازمندی‌های شهروندان و همچنین هویت جامعه لازم است اسباب رفاه شهروندان مهیا گردد. مسئولان شهری (همانند شهرداری‌ها) با بکار گرفتن تجهیزاتی همچون نیمکت‌های مورد استفاده در خیابان، ایستگاه‌های اتوبوس و وسایل ورزش در پارک‌ها اسباب رفاه شهروندان را فراهم میکنند. در کنار این موارد با استفاده از نورپردازی شهری، فضای شهر را دلنشین‌تر میکنند.

به بیان ساده‌تر مبلمان شهری عبارت است از وسایل و تجهیزاتی که که توسط شهرداری‌ها به منظور افزایش رفاه شهروندان و همچنین زیباسازی محیط شهری، در فضاهای عمومی نصب میشوند. بر اساس این تعریف، یک نیمکت بتنی ساده داخل یک پارک و یا یک آبنمای زیبا در مرکز شهر مبلمان شهری محسوب میشوند.

سازه چادری به عنوان یک المان معماری زیبا میتواند به عنوان مبلمان شهری تعریف شود.

  • به عنوان مثال سقف یک ایستگاه اتوبوس که با سازه چادری مسقف شده باشد. این سازه علاوه بر کاربری ایستگاه اتوبوس زیبایی مضاعفی نیز به فضای شهری اضافه میکند.

سازه-پارچه-ای-ایستگاه-اتوبوس

 

  • استفاده از سقف چادری برای پوشش پیاده رو میتواند یکی دیگر از مصادیق مبلمان شهری باشد. جایی که سایه مورد نیاز برای عبور عابران فراهم میشود.

سازه چادری پیاده رو

 

  • یکی دیگر از کابردهای سقف چادری در مبلمان شهری پوشش استادیومهای ورزشی است. سازه های چادری چون وزن بسیار کمی دارند یک گزینه مناسب برای اینکار هستند.

سازه چادری کششی استادیوم

 

علاوه بر موارد فوق میتوان مثالهای زیاد دیگری از کاربردهای سازه چادری در مبلمان شهری پیدا کرد که هر کدام به نوعی زیبایی محیط پیرامونی ما را افزایش میدهند.

زیبایی ذاتی سازه‌های چادری در طول روز و همچنین خلقنورپردازی سازه پارچه ای در طول شب بر روی سازه‌های چادری هر کدام به نوعی در ایجاد حس آرامش برای شهروندان مفید خواهند بود.

ارسال نظر

02122367958
سلام
در واتس‌ اپ پاسخگوی شما هستیم