مشاوره آنلاین
مشاوره آنلاین
En
02122367958

سازه چادری مخروطی رستوران کاپیتان لانژ – تهران

سازه چادری مخروطی رستوران کاپیتان لانژ
امتیاز دهید

جدول مشخصات سازه چادری مخروطی رستوران کاپیتان لانژ – تهران

سال اجرا 1396
جنس لایه پارچه: 900gr/m2/الیاف: پلی استر/ رویه:PVC / روکش محافظ:PVDF
مساحت  27مترمربع
کارفرما جناب آقای بهرنگ بهاربین
طراحی و معماری شرکت آسمانه

 

رستوران و کافه دارای محیطی بسیار زیبا و راحت و آرام با دیزاین خاص و بسیار جذاب است.این رستوران شامل دو طبقه بهمراه یک بخش روف گاردن میباشد. همکف این مجموعه شامل بار و رستوران است. فضای این قسمت شامل مبلمان لوکس و تنوع میز و صندلی برای سلایق متفاوت میباشد.
ایجاد محیطی با سقف بسیار بلند وبا قرارگیری یک کشتی بزرگ بر زیبایی فضا افزوده است.
طبقه ی دوم شامل فضایی دنج با چندین پنجره زیبا و موسیقی دلنواز بهمراه بار شیک و دکوراسیونی دیدنی از میز و صندلی است.
در روف گاردن فضایی ساکت و آرام بدور از دغدغه‌‌های روزانه با چشم‌اندازی آرام بخش قرار دارد. فضای سبز اطراف این بخش بسیار زیبا و دلنشین بهمراه موسیقی ملایم است. نکته‌ای که این بخش را از سایر بخشها متمایز میکند تنوع ساختار سقف است چرا که در این طبقه بخشی از میزها دارای سقف اختصاصی (سقف متحرک جمع شونده سایه روشن) هستند و بخشی دیگر دارای سقف بصورت سازه پارچه ای (شرکت آسمانه) در فضای آزاد است.

هدف از ساخت سازه چادری مخروطی :

کارفرمای این پروژه جناب آقای بهرنگ بهاربین در سال 1396 درخواست ایجاد 3 سازه چادری مخروطی شکل برای قسمت روف گاردن کافی شاپ را به تیم فنی و مهندسی شرکت آسمانه ارائه دادند. باید توجه داشت که هدف از ایجاد چنین پوشش مدرنی ایجاد سایه و جلوگیری از ریزش برف و باران برای قسمتی از فضای روف گاردن بوده است. زیبایی و سبکی آلاچیق بشدت مدنظر کارفرما بوده است. ایجاد تنوع و جلوه بصری برای رستورانها و کافی شاپها تاثیر مستقیم بر میزان مشتری و محبوبیت در بین میهمانان دارد.

رستوران و کافی شاپ کاپیتان لانژ با استفاده از دو سقف مدرن و سبک که محصول شرکت ماست به هدف خود نایل آمد.

اطلاعات فنی سازه پارچه ای:

برای طراحی این سایبان تیم فنی و مهندسی شرکت آسمانه با بررسی و کارشناسی وضع موجود برآن شد تا از فرم مخروطی بهره بگیرد؛ فرم مخروطی سازه چادری با ستون جانبی برای این منظور انتخاب شد. قرار گرفتن ستون باعث محدود شدن چیدمان مبلمان میشود بنابراین انتخاب فرمی با ستونهای جانبی رضایت کارفرما را برآورده میکند. برشهای منظم پارچه که از زیر سقف برای افراد قابل رویت است زیبایی سازه غشایی را دوچندان میکند. در نهایت با ایجاد 3 سازه غشایی 9 مترمربعی کار طراحی انجام شد.

لازم بذکر است که سقف متحرک روف گاردن که حاصل تیم طراحی و معماری ما در بخش سیستمهای جمع شونده است با مساحت  متر مربع طراحی و اجرا شده است.

مشخصات ساختار فولادی:

نکته‌ای که برای استقرار سایبان روی بام باید درنظر گرفت این بود که در این حالت باید از سازه ساختمان موجود برای تحمل بار سقف کمک گرفت.

برای هرکدام از این سیستمهای مخروطی استراکچر بصورت زیر اجرا شد.

نحوه جمع‌آوری نزولات جوی:

در طراحی سازه چادری مخروطی شکل بعنوان سایبان؛ جمع‌آوری آب باران یکی از نکات بسیار مهم است. شیب ایجاد شده توسط پارچه باعث هدایت سریع آب به قسمت انتهایی میشود. بنابراین برای هدایت صحیح آب از نوارهای پلاستیکی استفاده میشود که آب را بقسمت فکهای کشنده هدایت میکند و هرچند که این پروژه بصورت هوابند اجرا نشده است؛ اما بدلیل اهمیت موضوع که مبلمان در صورت باران خیس نشوند و میهمانان از فضا استفاده کنند.آب سطح پارچه بسمت سیستم دفع فاضلاب هدایت میشود.

مشخصات جنس و رنگ پارچه:

سازه چادری باید طوری طراحی شود تا بیشترین هارمونی را با محیط داشته باشد. هرچند بدلیل جذابیتهای بصری از رنگهای متنوعی برای نما و مبلمان انتخاب شده اما برای روشنایی بیشتر در طول روز؛ رنگ سفید برای پارچه و استراکچر سازه غشایی انتخاب شد. جنس پارچه استفاده شده از نوع 900 گرم بر مترمربع میباشد که با الیاف پلی‌استر و رویه PVC تولید شده‌اند. این پارچه‌ها محصول شرکت مهلر آلمان بوده است و دارای 5 سال گارانتی میباشند.

شرکت آسمانه پارچه خود را از شرکت مهلر آلمان که مرغوبترین تولید کننده غشاء PVC  میباشد تهیه میکند، این شرکت این نوع از پارچه‌های خود را 5 سال گارانتی مینماید، این مورد بدین معنی نیست که بعد از 5 سال، پارچه سازه کششی پوسیده یا خراب میشود، بلکه شرکت مهلر آلمان و به طبع آن، شرکت آسمانه ضمانت میکند تا پایان زمان گارانتی پارچه

رنگ، مقاومت کششی، مقاومت گسیختگی، استانداردهای حریق و … را حفظ کرده باشد و بر این اساس طول عمر مفید را میتوان 25 تا 30 سال درنظر گرفت .

 

ارسال نظر

02122367958
سلام
در واتس‌ اپ پاسخگوی شما هستیم