مشاوره آنلاین
مشاوره آنلاین
En
02122367958

سازه چادری ساختمان اداری لایف دارو – تهران

سازه-پارچه-ای-ساختمان-اداری-لایف-دارو
امتیاز دهید

جدول مشخصات سازه چادری ساختمان اداری لایف دارو – تهران

سال اجرا 1395
جنس لایه پارچه: ۹۰۰gr/m2/الیاف: پلی استر/ رویه:PVC / روکش محافظ:PVDF
مساحت  146 مترمربع
کارفرما جنا اقای بابائی
طراحی و معماری گروه فنی و مهندسی شرکت آسمانه

سازه-چادری-ساختمان-اداری-لایف-دارو

هدف از ساخت سازه چادری ساختمان اداری لایف دارو

در پشت بام مجتمع اداری لایف دارو فضای به عنوان غذاخوری ویژه‌ی صرف غذا برای کارکنان این مجتمع تعریف شده است. بدین منظور نیاز بود تا این قسمت مسقف گردد. این کاربری از ابتدا برای این ساختمان تعریف نشده بود،بنابراین لازم بود تا برای مسقف کردن این فضا از مصالحی استفاده شود که سبک بوده و کمترین بار را به سازه وارد کنند. لذا سازه چادری یکی از بهترین انتخابها توسط کارفرمای محترم بوده است.

زیبایی سازه های چادری درعین سادگی یکی دیگر از عواملی بود که در تصویب این پروژه  نقش داشت. یک سقف زیبا با فراز و فرودهای دلنشین، تضاد رنگی سیاه وسفید وبا طرحی چشم نواز ایجاد شد.البته سازه چادری طراحی شده این مزایا را هم برای فضای داخل ساختمان و هم بیرون از ساختمان فراهم می­کند. در نهایت یک سقف چادری به صورت هوابند اجرا گردید که فضای داخل ساختمان را از بیرون ایزوله می­کند.

سازه-های-پارچه-ای-ساختمان-اداری-لایف-دارو

مشخصات سازه های چادری

پلان این ساختمان به صورت دو مستطیل با ابعاد متفاوت و در کنار یکدیگر بود. بنابراین سقف  باید خود را با این پلان نامتقارن تطبیق دهد. قابلیت استفاده در پلان­های نامنظم از خصوصیات بارز سازه های چادری است. یک سازه چادری هنگامی که با طراحی هوشمندانه تیم فنی آسمانه همراه باشد می­تواند به خوبی در فضاهای مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

ترکیبی از المان­های مختلف برای سازه چادری ساختمان لایف دارو مورد استفاده قرار گرفت. المان­های قوس (ARC)، قله و دره (WAVE)  و المان زین­اسبی (SHADDLE) مواردی است که در این پروژه به کار رفت.

در بالاترین نقاط از چهار عدد المان قوس استفاده شد. این المانها که دارای پلانی بیضی شکل بودند از پارچه های نقره‌­ای رنگ ساخته شدند و همانند یک نگین توسط پارچه‌­های سفید رنگ احاطه شدند. در اطرف پارچه­‌های نقره­‌ای از المان­های زین ­اسبی استفاده شد که به وسیله پارچه های PVC سفید رنگ تولید شدند. این پارچه ها تا مرزهای محیط ادامه پیدا کرده و در نهایت با ترکیب با شیشه‌­های محیطی یک فضای هوابند را به وجود آوردند.

سازه-های-چادری-ساختمان-اداری-لایف-دارو

سیستم ساختار فولادی

سازه چادری ساختمان اداری لایف دارو بایستی به همراه دیواره‌­های شیشه­‌ای محیط، ایجاد کننده یک فضای هوابند باشد. برای این منظور یک فریم فولادی در تمام پیرامون سازه چادری در نظر گرفته شد که هم تکیه­‌گاهی برای سازه پارچه‌ای باشد و هم یک چهارچوب کلی برای دیواره‌­های شیشه‌­ای ایجاد شود. این فریم فولادی به وسیله ستون­هایی به سازه اصلی ساختمان منتهی شد.

شیوه اعمال نیرو به سازه چادری ساختمان اداری لایف دارو به روش کاورینگ بود. در این حالت پارچه‌­ها به تمام محیط اطراف خود کشیده شده و توسط تسمه­‌های فلزی و پیچ در محل خود ثابت می­شوند. در این شیوه، سازه­‌های محیطی نقش تعیین کننده‌­ای در فرم و ظاهر سازه چادری دارند، به گونه‌­ای که عملا فرم پارچه به وسیله این سازه‌­ها تعیین می­گردد. برای قسمتهای پیرامونی کار از لوله‌­های نورد شده و قوس داده شده استفاده شد. در میانه سقف؛ سازه­‌هایی به اشکال قله و دره مورد استفاده قرار گرفت که باعث فرم­دهی به پارچه شدند.

 

 

 

ارسال نظر

02122367958
سلام
در واتس‌ اپ پاسخگوی شما هستیم