مشاوره آنلاین
مشاوره آنلاین
En
02122367958

سازه چادری سالن اجتماعات ساختمان اداری لایف برد – تهران

سازه-چادری-ساختمان-اداری-لایف-بر
5/5 - (1 امتیاز)

جدول مشخصات سازه چادری سالن اجتماعات ساختمان اداری لایف برد – تهران

سال اجرا 
جنس لایه پارچه: ۹۰۰gr/m2/الیاف: پلی استر/ رویه:PVC / روکش محافظ:PVDF
مساحت  مترمربع
کارفرما
طراحی و معماری

هدف از ساخت سازه چادری سالن اجتماعات :

با هدف پوشش سقف سالن اجتماعات ساختمان اداری لایف برد از عوامل جوی و همچنین ایجاد سایه برای آن سازه‌ چادری ایجاد شد.

علاوه بر سبکی ذاتی، زیبایی سازه‌ چادری یکی دیگر از عواملی بود که در انجام و تصویب این پروژه نقش داشت. ایجاد یک سقف زیبا با فرم مخروطی دو قلو یک طرح چشم‌ نواز را هم برای فضای داخل ساختمان و هم بیرون از ساختمان فراهم می­کند. در نهایت سازه چادری سالن اجتماعات بصورت هوابند اجرا گردید؛ که فضای داخل ساختمان را از ریزش برف و باران حفظ کرده و عایق حرارتی هم میباشد. بنا بر درخواست کارفرما سقف چادری سالن اجتماعات ساختمان اداری لایف برد پارسه در تهران در سال …..وبه مساحت …..تولید و اجرا شد.

سازه-پارچه-ای-ساختمان-لایف-برد

 

مشخصات سازه چادری سالن اجتماعات

برای سازه پارچه ای از 2 عدد المان به فرم مخروطی استفاده شده است که با کمی زاویه نسبت بهم قرار دارند. سازه چادری سالن اجتماعات لایف برد به شکل مخروطی اجرا گردید که از جمله اشکال و فرم‌های اصلی آنتی‌کلاستیک و بهینه ترین و پایدارترین فرم باربری در بین سایر فرم های سازه های پارچه ای میباشند. المان اصلی سازه پارچه‌ ای که یک مخروط دو قلو می­باشد فضایی بالغ بر …. مترمربع را تحت پوشش قرار داده است. ویژگی خاص پروژه این بود که نباید هیچ عضو فولادی در زیر سازه‌چادری وجود داشته باشد و مبله نمودن سالن اجتماعات براحتی میسر شود.

سیستم ساختار فولادی سازه چادری سالن اجتماعات

برای سازه پارچه‌ ای اصلی دو عدد ستون مرکزی مورب نقش تکیه­‌ گاه­‌های اصلی را ایفا می­کنند. البته نحوه انتقال بار سقف به ستونها چالش اصلی این پروژه بود. برای نیل به این هدف ستونها در چهار طرف پلان مستطیلی قرار داده شد سپس برای ایجاد تکیه‌ گاه‌ها برای دو ضلع دیگر سازه‌ چادری، چهار ستون دیگر در وسط پلان قرارگرفتند.

بدینصورت هشت تکیه‌ گاه ایجاد شد. برای هر سازه مخروطی چهار عدد لوله فولادی بر روی چهار تکیه‌ گاه نصب شدند و در محل تلاقی این چهار لوله فولادی؛ ستون مورب قرارگرفت. این ستونهای مورب که از بیرون سازه‌ چادری نمایان هستند توسط رینگ فلزی در ارتفاع بالاتر احاطه شده است. رینگ فلزی توسط 8 عدد کابل به نوک ستون مورب مهار می­شود.

سازه-های-چادری-ساختمان-لایف-برد

 

سیستم هدایت آب باران سازه چادری :

فرم و شکل اصلی سازه‌ چادری سالن اجتماعات ساختمان اداری لایف برد بگونه‌ ­ای است که باعث هدایت آب به قسمت بیرون سیستم می­شود در این روش آب روی پارچه توسط نوارهای پلاستیکی به گوشه‌های آن انتقال داده و از آنجا به سیستم دفع فاضلاب هدایت میشود.

رنگ سازه‌ چادری و فولادی:

در طراحی سازه چادری سالن اجتماعات ساختمان اداری لایف برد تلاش شده است که رنگ این سازه‌ها با ساختمان کافی‌شاپ هماهنگی مطلوبی داشته باشد لذا برای پارچه و سازه فلزی از رنگ سفید استفاده شده است.

پارچه‌های مورد استفاده در این پروژه از نوع پارچه 900 گرم بر مترمربع با الیاف پلی‌استر و رویه PVC با روکش محافظ PVDF  است که محصول شرکت FERRARI می­باشد.

 

 

 

 

ارسال نظر

02122367958
سلام
در واتس‌ اپ پاسخگوی شما هستیم