مشاوره آنلاین
مشاوره آنلاین
En
02122367958

سازه پارچه ای مجتمع وصال (پل عابر پیاده) – مشهد

سازه پارچه ای مجتمع تجاری وصال (پل عابر پیاده)
5/5 - (1 امتیاز)

جدول مشخصات سازه پارچه ای مجتمع تجاری وصال (پل عابر پیاده)-مشهد

سال اجرا  1392
جنس لایه پارچه: ۹۰۰gr/m2/الیاف: پلی استر/ رویه:PVC / روکش محافظ:PVDF
مساحت  420 مترمربع
کارفرما جناب آقای آذر نیوا
طراحی و معماری گروه فنی و مهندسی شرکت آسمانه

هدف از ساخت سازه پارچه ای مجتمع تجاری وصال (پل عابر پیاده)

مجتمع تجاری وصال یکی از جدیدترین مراکز تجاری در شرق مشهد میباشد که در سال ۱۳۹۱ به بهره‌برداری رسیده است. پاساژ وصال مشهد با طراحی و معماری منحصر به فرد و مدرن خود مخاطبان زیادی دارد. در کل مجموعه دارای امکاناتی نظیر به 22 دستگاه پله برقی و رمپ برقی، 7 دستگاه آسانسور، بروزترین سیستمهای سرمایش و گرمایش است.

ویژگی خاص مجتمع وصال مشهد اتصال پل معلقش به پارکینگ طبقاتی مجاور مجتمع میباشد که این مجموعه را بسیار دیدنی و جذاب کرده است. به جهت سهولت تردد عابران پیاده از پارکینگ به داخل مجتمع و بالعکس از یک پل عابر پیاده در طبقه دوم استفاده شده است. برای حفاظت  عابران در برابر عوامل جوی مانند بارش باران و برف و تابش آفتاب کارفرما تصمیم بر ایجاد سازه چادری گرفت. علاوه بر تحصیل موارد فوق همچنین ایجاد یک المان معماری جالب و زیبا، مورد نظر بود. سازه پارچه ای پل عابر پیاده مجتمع تجاری وصال و گذرگاه ایجاد شده به وسیله آن یکی از نقاط قوت معماری بناست که باعث جلب توجه بسیاری از بینندگان و خریداران این مجتمع تجاری میشود. قابل ذکر است که سقف دکوراتیو وید مجتمع تجاری وصال هم محصول شرکت آسمانه است و این بر کیفیت و رضایت کارفرما تاکید دارد.

سازه-چادری-پل-عابر-پیاده-مجتمع-وصال

 

مشخصات سازه پارچه ای مجتمع تجاری وصال (پل عابر پیاده) :

طرح اصلی پوشش پل عابر پیاده بنا بر نظر کارفرما استفاده از المانهای بیضی شکل میبادش که عرشه پل را پوشش داده‌اند. برای این پروژه از ۱۱ عدد بیضی با اندازه‌های مختلف استفاده شده است. این بیضیها از لوله فولادی درست شده اند. قطر بزرگترین بیضی 9.5 متر و کوچکترین بیضی 7 متر می­باشد و سازه پارچه‌ای  پل مورد استفاده بر روی این بیضی­ها استوار است. لازم به ذکر است در این پروژه علاوه بر قسمت فوقانی، قسمت زیرین عرشه پل نیز تحت پوشش سازه های چادری قرار گرفته است. پارچه مورد استفاده در این قسمت­ها مشابه هم بوده و از نوع پارچه PVC می باشد. به رنگ نقره‌­ای که محصول شرکت Ferrari می­باشد.

به جهت حفظ دید عابران پیاده از درون سازه پارچه‌­ای به بیرون، بر روی بدنه بیضی از یک پارچه مشبک استفاده شده است. این پارچه مشبک در تمام طول پل کشیده شده است.

سازه چادری پل عابر پیاده وصال

 

سیستم نصب سازه پارچه ای مجتمع تجاری وصال (پل عابر پیاده) :

برای نصب سازه پارچه ای مجتمع تجاری وصال (پل عابر پیاده) در این پروژه از دو روش متفاوت استفاده شده است. پارچه‌هایی که در قسمت بالا و پایین پل قرار گرفته‌­اند توسط سیستم کابلی کشیده می­شوند این پارچه‌ها به وسیله قطعات کشش پارچه (فک­های کشنده پارچه) در محل خود قرار گرفته­ و به آنها نیروی کششی وارد می­شود. استفاده از فک­هایی که به زیبایی طراحی شده‌­اند و به وسیله آبکاری، براق و صیقلی شده‌­اند بر جلوه سازه چادری افزوده است.

برای نصب پارچه مشبک از روش نصب به وسیله لبه مستقیم فلزی استفاده شده است. در این روش ابتدا پارچه تحت کشش قرار می­گیرد و سپس به وسیله تسمه­‌های فلزی و پیچ در محل خود ثابت خواهد شد.

سازه-های-چادری-پل-عابر-پیاده-مجتمع-وصال

 

سیستم ساختار فولادی سازه پارچه ای مجتمع :

عرشه این پل به صورت کامل از ساختمانهای مجاور خود یعنی ساختمان پارکینگ و ساختمان مجتمع تجاری مجزا می­باشد و بر روی ستون­هایی در ابتدا و انتهای خود قرار گرفته است. 11 عدد بیضی که تشکیل دهنده فرم اصلی سازه پارچه ای مجتمع تجاری هستند بر روی عرشه پل نصب شده‌­اند.

پل عابر پیاده مجتمع تجاری وصال مشهد

 

رنگ سازه پارچه ای مجتمع تجاری وصال (پل عابر پیاده) :

نمای مجتمع تجاری وصال به وسیله ورق­های کامپوزیت به رنگ نقره‌­ای پوشش داده شده است. برای اینکه پوشش سازه پارچه‌ای پل نیز هماهنگ با معماری و رنگ غالب ساختمان باشد از پارچه‌های PVC و مشبک نقره‌­ای رنگ استفاده شده است.

ارسال نظر

02122367958
سلام
در واتس‌ اپ پاسخگوی شما هستیم