مشاوره آنلاین
مشاوره آنلاین
En
02122367958

سقف چادری هتل درویشی – مشهد

سازه-پارچه-ای-هتل-درویشی
امتیاز دهید

جدول مشخصات سقف چادری هتل درویشی – مشهد

سال اجرا  1391
جنس لایه پارچه: ۹۰۰gr/m2/الیاف: پلی استر/ رویه:PVC / روکش محافظ:PVDF
مساحت 22 مترمربع
کارفرما جناب آقای درویشی
طراحی و معماری گروه فنی و مهندسی شرکت آسمانه

 

هدف ازساخت سقف چادری هتل درویشی:

کارفرمای این پروژه جناب آقای مهندس درویشی درسال 1391 درخواست ایجاد المانهای دکوراتیو برای کباب پزخانه هتل مجلل درویشی را به تیم فنی و مهندسی شرکت آسمانه ارائه دادند. المان هتل درویشی بمنظور تاکید بر بخش کباب پز آن و ایجاد دعوت کنندگی بیشتر ایجاد شد. ایجاد المانی خاص در ورودی یا تراس رستورانها و کافی شاپها یکی از اصول جذب مشتری میباشد که علاوه برخوانا شدن فضا بر زیبایی بصری آن نیزمی‌افزاید.

سازه-چادری-هتل-درویشی

 

مشخصات سقف چادری هتل درویشی:

نظر کارفرما این بود که 4 عدد سازه چادری با استفاده از سازه‎‌‌های هفتی شکل که از قبل ساخته شده بودند؛ ایجاد شود. بنابراین تیم فنی و مهندسی شرکت آسمانه بر آن شد تا از این محدودیت فرصتی برای خلق اثر جدید ایجاد کند. در شکل زین اسبی سازه چادری، انحنای سطح سازه پارچه ای با استفاده از تکیه گاه های پیرامونی ایجاد میشود .البته همه این تکیه گاه های پیرامونی دریک صفحه نیستند.

دیتیل-سازه-چادری-هتل-درویشی

 

سیستم ساختار فولادی سقف چادری هتل درویشی:

در این مورد خاص با اضافه کردن یک عضو فولادی درپشت سازه قبلی امکان ایجاد فرم زین اسبی آن حاصل شد.

از حیث معماری سازه‌های پارچه‌ای میتوان طرح زین اسبی (SHADDLE) سازه پارچه‌ای را ترکیبی از دو المان قوسی (ARC) و تیز و دره (WAVE) دانست و بدلیل حداقل مصرف سازه فولادی آن را اقتصادی تر و ارزانترین حالت سازه‌های چادری بر شمرد. البته لازم بذکر است که در طراحی این پروژه دقت گردیده تا فکهایی زیبا و متناسب با فرم پارچه طراحی و ساخته شوند. در نهایت این پروژه با ویژگی خاص آن به مساحت 22 مترمربع اجرا شد.

سیستم هدایت آب باران سقف چادری هتل درویشی:

متداولترین سیستم هدایت آب باران سازه‌ پارچه ای به اینصورت است که آب سطح پارچه به صورت ریزشی از لبه کار میباشد.

سازه-های-چادری-هتل-درویشی

 

رنگ سازه های چادری:

در طراحی سازه های چادری تلاش شده است که رنگ این سازه‌ها با بنای ساختمان رستوران هماهنگی مطلوبی داشته باشد لذا برای پارچه و سازه فلزی از رنگ سفید استفاده شده است. سازه چادری این پروژه بنابر درخواست کارفرما ازپارچه gr/m25۰۰ باالیاف پلی استر ورویهPVC انتخاب شده است که محصول شرکت ….میباشد.

ارسال نظر

02122367958
سلام
در واتس‌ اپ پاسخگوی شما هستیم