مشاوره آنلاین
مشاوره آنلاین
En
02122367958

سازه پارچه ای دکوراتیو بدنه پد هلی کوپتر هتل مدینه الرضا – مشهد

سازه-چادری-کششی-پد-هلی-کوپتر
3/5 - (1 امتیاز)

جدول مشخصات سازه پارچه ای دکوراتیو پد هلی کوپتر هتل مدینه الرضا – مشهد

سال اجرا 1391
جنس لایه پارچه: 900gr/m2/الیاف: پلی استر/ رویه:PVC / روکش محافظ:PVDF
مساحت  224 مترمربع
کارفرما بنیاد تعاون سپاه
طراحی و معماری گروه مهندسین ستاوندپاژ

هدف از ساخت سازه چادری:

هتل مدینه الرضا مشهد نزدیکترین هتل پنچ ستاره مشهد به بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) با محیطی فوق العاده زیبا و معماری اصیل ایرانی با فرهنگ معنوی و اتاقهای شیک آماده پذیرایی از زائران امام رضا (ع) میباشد.

این هتل بسیار آرام و پر از معنویت در عین نوسازی و زیبایی است. این هتل در فاصله نزدیک حرم امام رضا (150 متر) قرار دارد. پروژه هتل مدینه الرضا مشهد بنابر نظرکارفرما بنیاد تعاون سپاه مبنی بر اجرای پوشش دهانه های محرابی شکل بدنه پد هلی کوپتر در سال 1391 به سایه روشن ارایه شد.

مشخصات سازه پارچه ای دکوراتیو :

تیم فنی و مهندسی آسمانه با همکاری گروه مهندسین ستاوندپاژ سازه چادری دکوراتیو دهانه های محرابی شکل بدنه پد هلی کوپتر را طراحی و اجرا کرد.

این پوشش به مساحت 224 مترمربع انجام شد. به قطع میتوان گفت سازه پارچه ای به دلایلی ازجمله 1- سبکی 2-عدم ریزش درموقع زلزله 3- سرعت نصب بهترین انتخاب برای بستن دهانه این قوسهای دو جهته است.

سیستم سازه فلزی و تکیه گاهی:

قوسهای لوله ای تا 4 متر از بدنه ساختمان کنسول شده و بیرون زدگی دارند. البته نقش این سازه ها فقط سازه پارچه ای دکوراتیو میباشند و با توجه به طراحی اسلامی این پروژه قوسهای فولادی ایجاد شده نظری بر قوسهای شاخ بزی در معماری اسلامی را دارد.

سیستم هدایت آب باران:

متداول ترین سیستم هدایت آب باران سازه پارچه ای به این صورت است که آب سطح پارچه به صورت ریزشی از لبه کار میباشد.

رنگ سازه های چادری:

در طراحی نمای اصلی هتل مدینه الرضا از رنگ کرم و نقوش اسلامی استفاده شده است. بنابراین برای انتخاب رنگ سازه چادری تلاش شده است که هماهنگی مطلوبی بین آنها باشد. لذا برای پارچه و سازه فلزی از رنگ سفید استفاده شده است. سازه پارچه ای کششی این پروژه بنابر درخواست کارفرما از پارچه gr/m2۹۰۰  با الیاف  پلی استرورویه PVC با روکش محافظ PVDF انتخاب شده است که محصول شرکت فراری فرانسه میباشد.

ارسال نظر

02122367958
سلام
در واتس‌ اپ پاسخگوی شما هستیم