مشاوره آنلاین
مشاوره آنلاین
En
02122367958

سازه پارچه ای آلاچیق محوطه برج سایه – کیش

سازه پارچه ای آلاچیق
امتیاز دهید

جدول مشخصات سازه پارچه ای آلاچیق محوطه برج سایه – کیش

سال اجرا  1392
جنس لایه پارچه: ۹۰۰gr/m2/الیاف: پلی استر/ رویه:PVC / روکش محافظ:PVDF
مساحت  342 مترمربع
کارفرما جناب آقای حمیدرضا خسروی
طراحی و معماری گروه فنی و مهندسی شرکت آسمانه

هدف از ساخت سازه چادری:

سازه چادری بعنوان یک سایبان مدرن و زیبا در فضای باز محوطه‌ی برج‌ها و ویلاها مطرح بوده است. با اینکار علاوه بر اینکه قسمتی از فضای باز محوطه خود را سر پوشیده میکنند، امکان استفاده از فضای خود در هر زمان و شرایط جوی را بوجود می‌آورند. در این مورد هدف از سفارش سازه پارچه ای ایجاد یک آلاچیق در فضای محوطه برج سایه کیش، بوده است.

برج سایه در زمینی به مساحت 11600 متر مربع با زیر بنای 27000 مترمربع قرار دارد، این برج دارای یک عدد برج 17 طبقه با 117 واحد مسکونی و چند مجتمع ویلایی در اطراف خود میباشد. طراحی این برجها بگونه‌ای است که هوا در مجتمع به خوبی جریان دارد و همچنین آبنمای بسیار بزرگی در محوطه قرار گرفته است که علاوه بر خنکی هوا تاثیر بسیار زیادی در زیبای این مجموعه دارد. در انتهای این آبنما یک سازه چادری مخروطی وجود دارد که محصول شرکت آسمانه میباشد.

مشخصات سازه چادری:

سازه پارچه ای آلاچیق محوطه برج سایه کیش بنابر نظر کارفرما مبنی بر استفاده حداقلی عضو فولادی در زیر سقف تیم فنی و مهندسی آسمانه را بر آن داشت که از فرم مخروطی شکل سازه پارچه ای با استفاده از یک ستون مرکزی در رأس مخروط بهره بگیرد. سازه چادری مخروطی از بهینه ترین و پایدارترین فرم باربری در بین سایر فرم‌های سازه‌ چادری میباشد. نکته قابل توجه در سازه چادری مخروطی این است که قاعده مخروط میتواند متفاوت باشد دایره ،مربع وچندضلعی.

در این مورد قاعده سازه چادری مخروطی بصورت یک دایره طراحی شده است. با توجه به فرم آب نما که از خطوط منحنی ایجاد شده،انتخاب فرم دایره‌ای برای قاعده مخروط گزینه درستی بوده است. این پروژه در سال …… و به مساحت … مترمربع اجرا شده است.

سیستم ساختار فولادی:

وزن اصلی سازه‌ غشایی در این مدل توسط چهار عدد لوله فولادی که بهم وصل شده‌اند تحمل و به ستون مرکزی انتقال داده میشود. قابل ذکر است سایبان مخروطی با قاعده مربع جزء سایبانهای چادری از پیش طراحی شده شرکت آسمانه میباشد.

سیستم هدایت آب باران:

فرم و شکل اصلی سازه پارچه ای آلاچیق محوطه برج سایه کیش بگونه‌­ای است که باعث هدایت آب به قسمت بیرون سیستم می­شود. بر روی پارچه کانال هدایت آب تعبیه شده است که آب پس از جمع‌ آوری از روی سطح پارچه، به گوشه‌های پارچه رفته و از آنجا تخلیه می­شود. این روش به سیستم ریزشی مرسوم است.

رنگ سازه چادری و فولادی:

سازه پارچه ای آلاچیق محوطه برج سایه کیش علاوه برجنبه کاربردی جنبه زیبایی بصری هم دارد. بدین منظور پارچه و پروفیلهای اصلی سازه چادری به رنگ سفید انتخاب شده است برشهای منظم پارچه، زیبایی سازه پارچه ای آلاچیق را افزایش داده است.
پارچه 900 گرم بر مترمربع ازالیاف پلی‌استر با رویه PVC و روکش محافظ PVDF انتخاب شده است که محصول شرکت …. میباشد.

 

 

 

 

ارسال نظر

02122367958
سلام
در واتس‌ اپ پاسخگوی شما هستیم