مشاوره آنلاین
مشاوره آنلاین
En
02122367958

آلاچیق پارچه‌ای روف گاردن ساختمان مسکونی – تنکابن

سازه پارچه ای روف گاردن (2)
5/5 - (1 امتیاز)

امروزه با گسترش آپارتمان نشینی و محدودیت فضا، میزان دسترسی به فضای سبز بسیار کاهش یافته است. اما دسترسی به نور خورشید، فضای سبز و هوای آزاد دیگر برای آپارتمان‌نشینها یک آرزوی دور از دسترس نیست. ایده اجرای روف گاردن روی پشت بام منازل توانسته در تحقق این آرزو بسیار مؤثر باشد. همچنین با ایجاد آلاچیق پشت بام علاوه بر اینکه هیچگونه مزاحمتی برای دیگر ساکنین ایجاد نمی‌شود همچنین میتوان بدلیل مشرف بودن پشت بام بر محیط پیرامون، از ویو و منظره فضای اطراف بهره‌مند شد.

استفاده از سازه چادری معمولاً در پروژه‌های روف گاردن استفاده میشود. روف گاردن به معنای بام سبز است. در این پروژه فضای غیر قابل استفاده پشت بام منازل تبدیل به فضایی ­­کاربردی و رؤیایی میشود.

طراحی چنین فضایی که برای ایجاد امنیت و مقابله با گرما، سرما، نور خورشید، باد و غیره مورد استفاده قرار میگیرد مد نظر تیم طراحی و معماری آسمانه بوده است. این سرپناه در حقیقت یک کنج خلوت برای استراحت، وقت گذرانی، مطالعه، سرو غذا، برگزاری مهمانی، تفریح، بازی و غیره است.

هدف از ساخت آلاچیق پارچه‌ای روف گاردن:

کارفرمای این پروژه جناب آقای عسگری در سال …. درخواست ایجاد یک سازه چادری برای قسمت روف گاردن را به تیم فنی و مهندسی شرکت آسمانه ارائه دادند. باید توجه داشت که هدف از ایجاد چنین پوشش مدرنی ایجاد سایه و جلوگیری از ریزش برف و باران بوده است اما زیبایی و سبکی آلاچیق هم مدنظر کارفرما بوده است.

اطلاعات فنی سازه پارچه ای:

برای طراحی آلاچیق پارچه‌ای روف گاردن این پروژه تیم فنی و مهندسی شرکت آسمانه بر آن شد تا از فرم زین اسبی بهره بگیرد؛ فرم زین اسبی یکی از بهترین انتخابها برای جاهایی هست که کارفرما تاکید بر نداشتن ستون در زیر سقف دارد. قرار گرفتن ستون باعث محدود شدن چیدمان مبلمان میشود بنابراین انتخاب فرمی با ستونهای جانبی رضایت کارفرما را برآورده میکند. در برشهای منظم پارچه که از زیر سقف برای افراد قابل رویت است زیبایی سازه غشایی را دوچندان میکند. در نهایت با ایجاد 1 سازه غشایی 25 متر مربعی کار طراحی انجام شد.

مشخصات ساختار فولادی:

روی بام محل احداث سازه سکوی بشکل مربع ساخته شده بود. استراکچر سایبان با درنظر داشتن این سکو بدین صورت طراحی شد: برای قسمت تکیه‌گاهی چهار عدد ستون فولادی در قسمت میانی ضلعهای سکو ایجاد شد گویی که سازه چادری با یک چرخش 45 درجه‌ای نسبت به سکو قرار دارد. ستونهای فولادی با کمی زاویه بسمت خارج طراحی شدند و برای افزایش مقاومت سازه‌‌ای هرکدام از آنها توسط دو عدد کابل کششی مهار شدند. نکته حائز اهمیت دیگر اینکه حداقل ارتفاع دو عدد از ستونها در این حالت در سایزهای مختلفی میباشد و کد ارتفاعی متفاوت؛ محلهای متفاوتی برای کشش پارچه بوجود می‌آورد.

نحوه جمع‌آوری نزولات جوی:

در طراحی آلاچیق پارچه‌ای روف گاردن بعنوان سایبان؛ جمع‌آوری آب باران یکی از نکات بسیار مهم است. شیب ایجاد شده توسط پارچه باعث هدایت سریع آب به قسمت انتهایی میشود. بنابراین برای هدایت صحیح آب از نوارهای پلاستیکی استفاده میشود که آب را بقسمت فکهای کشنده هدایت میکند و از آنجایی که این پروژه بصورت هوابند اجرا نشده است؛ بصورت ریزش ازگوشه‌ها طراحی میشود.

مشخصات جنس و رنگ پارچه:

سازه کششی باید طوری طراحی شود تا بیشترین هارمونی را با محیط داشته باشد. رنگ سفید برای پارچه وسازه فلزی پشتیبان آلاچیق پارچه‌ای روف گاردن انتخاب شد. جنس پارچه استفاده شده از نوع 900 گرم بر متر مربع میباشد که با الیاف پلی‌استر و غشاء PVC تولید شده‌اند. این پارچه‌ها محصول شرکت مهلر آلمان بوده است و دارای 5 سال گارانتی میباشند.

شرکت آسمانه پارچه خود را از شرکت مهلر آلمان که مرغوبترین تولید کننده پارچه های PVC میباشد تهیه میکند، این شرکت این نوع از پارچه‌های خود را 5 سال گارانتی مینماید، این مورد بدین معنی نیست که بعد از 5 سال، پارچه سازه کششی پوسیده یا خراب میشود، بلکه شرکت مهلر آلمان و به طبع آن، شرکت آسمانه ضمانت میکند تا پایان زمان گارانتی پارچه

رنگ، مقاومت کششی، مقاومت گسیختگی، استانداردهای حریق و … را حفظ کرده باشد و بر این اساس طول عمر مفید را میتوان 25 تا 30 سال درنظر گرفت .

 

 

ارسال نظر

02122367958
سلام
در واتس‌ اپ پاسخگوی شما هستیم